Stoppad + Flygande ?!

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Hur många har råkat ut för detta o hur stor e`risken att de gör en flygande eller typ kollar DB`n ?!? :va

Har precis bytt system, fimpat Katten o insatserna!

Med andra ord, inte redo för besiktning, men redo för gatan !! :hihi

ja du är ju medveten vad som kommer att hända vid en ev flygande bes.

en risk man får ta när man ska va frän och köra olagligt :D

Jonte*FZ6 skrev:
2139122 Hur många har råkat ut för detta o hur stor e`risken att de gör en flygande eller typ kollar DB`n ?!? :va

Har precis bytt system, fimpat Katten o insatserna!

Med andra ord, inte redo för besiktning, men redo för gatan !! :hihi

jag kan inte låta bli.... Varför stanna ? :corn

Dom kan inte mäta på plats. dom skickar dig till ombesiktning, men då får dom vara RIKTIGT griniga

hör ju dagligen om folk som fått ombes pga kassa däck, avsaknad av reflex osv men aldrig av för högt ljud

Ljunghusen skrev:
2139290 Dom kan inte mäta på plats. dom skickar dig till ombesiktning, men då får dom vara RIKTIGT griniga

hör ju dagligen om folk som fått ombes pga kassa däck, avsaknad av reflex osv men aldrig av för högt ljud

= man hinner skruva tillbaka orginalgrejerna innan ombesiktningen sker? Eller måste man på direkten skicka iväg hojen i det utförande som man blev stoppad? :va

Du har normalt en månad på dig att infinna dig på bilprovningen innan du får körförbud om du åkt på en vanlig ombesiktning.
Så du har nog tid att skruva :)

låt oss säga att man byggt om baken så att bakljuset ej är godkänt, samtliga blinkers ej är godkända, skyltbelysning saknas samt skylten sitter på ett kanske felaktikt ställe... :brinnerup

..då gissar jag att man får en ombesiktning...men får man böter och hur mycket? :va

så klart har personen som frågar ingenting med detta o göra.... :hihi

majoon skrev:
2139522 låt oss säga att man byggt om baken så att bakljuset ej är godkänt, samtliga blinkers ej är godkända, skyltbelysning saknas samt skylten sitter på ett kanske felaktikt ställe... :brinnerup

..då gissar jag att man får en ombesiktning...men får man böter och hur mycket? :va

så klart har personen som frågar ingenting med detta o göra.... :hihi

Man får inte bara en ombesiktning, man får en fullständig besiktning.

Don Danielsan skrev:
2141648 en fullständig besikting, är det samma som en vanlig besiktning...?

slipper man undan andra böter?

Böterna vet jag inte hur det är med, men har man flera fel på hojjen eller fel som anses vara alvarligare (typ medvetna fel) så är det en fullständig/vanlig hel besiktning som gäller (260:-). Vid enklare fel så är det en kontroll av det rapporterade felet (180:-) som gäller.

Aratron skrev:
2139138 jag kan inte låta bli.... Varför stanna ? :corn
:va Har ni stannat ngn gång ??? :va Jag brukar inte ha tid med dom, när dem viftar där vid vägkanten... :corn

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back