Stoppad av snuten

sniperjohan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
ktm 625 Honda 250 cr 08
Tjena var ute å rastade hojen igårkväll missade att jag hade en polisbil bakom mej när jag drog upp en bra bit över 200 km/h, kommer in tíll en stad och är tvungen å stanna p.g.a vägarbete och då kommer snuten ikapp mej (visste som sagt inte ens att dom var bakom mej). Dom går ut kollar mitt körkort påpekar att jag har olaglig skylt (miniskylt) men sen säger dom att dom redan är på utryckning å att jag kommer få eftergift då jag frågar vad det är men dom svarar aldrig, frågade även om jag kommer få böter eller bli av med kortet då svarar den manliga polisen att dom inte hinner eftersom dom redan var på utryckning. Det enda han bad mej om var att jag skulle vara lite lugnare när jag är ute å festar på helgerna. Kan det vara så att med eftergift menade han att jag klarar mej undan denna gången eller vad tror ni?

Måste man inte erkänna på plats om man ska få böter?Eller vad vet jag...aldrig fått böter så hehe:yoparty

Tror man kan få böter ändå men då går det via tinget, men är inte säker men dom sa inget om hur fort jag hade kört så jag hoppas att jag klarar mej, dom frågade bara om jag hade bråttom:)

sniperjohan skrev:
2488965 Tjena var ute å rastade hojen igårkväll missade att jag hade en polisbil bakom mej när jag drog upp en bra bit över 200 km/h, kommer in tíll en stad och är tvungen å stanna p.g.a vägarbete och då kommer snuten ikapp mej (visste som sagt inte ens att dom var bakom mej). Dom går ut kollar mitt körkort påpekar att jag har olaglig skylt (miniskylt) men sen säger dom att dom redan är på utryckning å att jag kommer få eftergift då jag frågar vad det är men dom svarar aldrig, frågade även om jag kommer få böter eller bli av med kortet då svarar den manliga polisen att dom inte hinner eftersom dom redan var på utryckning. Det enda han bad mej om var att jag skulle vara lite lugnare när jag är ute å festar på helgerna. Kan det vara så att med eftergift menade han att jag klarar mej undan denna gången eller vad tror ni?

Du kommer bli rövknullad på kåken i 10 bast :tummenupp Du kan va lugn det kommer inte hända något, dom såg mellan fingrarna :pannkyss

Köp en trisslott och tar det lungnare i framtiden.

Och ja, inget händer, du fick en vänskaplig varning.

Hehe där hade du tur. Jag själv blev av med kortet i två månader förra sommaren. Körde 126 på 90-väg. Gick inte att pruta en kilometer/h med poliserna. Vajerräcke, bra sikt, ingen trafik att tala om. Är student så jag skulle sommarjobba den sommaren, det gick inge vidare utan körkort. :mad:

wheelie82 skrev:
2488992 Hehe där hade du tur. Jag själv blev av med kortet i två månader förra sommaren. Körde 126 på 90-väg. Gick inte att pruta en kilometer/h med poliserna. Vajerräcke, bra sikt, ingen trafik att tala om. Är student så jag skulle sommarjobba den sommaren, det gick inge vidare utan körkort. :mad:

Om det nu är så som ni tror och som jag hoppas att jag klarade med så är det nästan så jag funderar på å snart ställa av känns som jag inte klarar mej en gång till sån tur har jag inte. Jobbigt wheelie82 klarar mej visserligen utan körkort men hade inte varit kul har bara haft mckortet i 3 månader och vill INTE bli av med det

Som ovan säger du hade tur att de va på uttryckning...sjölv blev jag stoppad av 4 mc-snutar som tyckte min framfärd i sthlm va lite väl vild,dock snackade vi lite och de sa att säsongen just börjat och det vore kul om jag fick köra lite mer...gissa om jag va tacksam......I lick your boots mr officer =) De hade nog inte sett hälften och tur va nog det hehe....:yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back