Stoppad av polisen

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Idag var det så min tur att få bekanta mig mer med den silverfärgade 9-5 kombin...

Körde efter kolbäcksvägen och låg efter ett gäng bilar. Plötsligt så kör en bil upp bredvid mig och visar stopskylt...jahaja tänkte jag, åtminstone kan det knappast ha gått för fort.

Ur bilen kommer en surmulen polis som upplyser mig om att sådär får jag minsann inte ha regskylten (i hjulhuset). Efter diverse koller på cykeln (som tog en jävla tid) så skriver han ett papper om att jag måste fixa skylten men jag slipper iaf böter eller ombesiktning. Jag lovar förståss att fixa skylten...

:squid

Honken skrev:
Varför är polisen snälla med alla utom mig!? :confused:

Jaja... Tala för dig själv du..

Inte F*N har de varit snälla mot mig sista året heller direkt... Jag är ju en av deras största inkomstkällor tror jag... :fakta

Inte mot mig heller fick böta 1400 :gråta i går var en av 11 som dom tog på umedalen.

Hur kör ni pojkar? Har ni inte nog dyr försäkring. Jag kör då alltid lagligt för jag har inte råd med böter....

:confused: Har du glömt att tungan kan bli svart eller att näsan växer om man inte är helt sanningsenlig??????????

Det var nog samma 9-5 kombi som 4stroke o jag träffade på Stöcke i förra veckan, den verkar vara ute efter motorcyklister

Bandit skrev:
Det var nog samma 9-5 kombi som 4stroke o jag träffade på Stöcke i förra veckan, den verkar vara ute efter motorcyklister

Det sitter videokamera i bilen också så akta er...

Verkar som om dom börjar koncentrera sig mer och mer på motorcyklister. Om detta fortsätter kommer det att sluta med att fler och fler försöker sticka när dom ser blåljusen bakom sig och då kan det sluta hur som helst! :skrämd

Honken skrev:
Verkar som om dom börjar koncentrera sig mer och mer på motorcyklister. Om detta fortsätter kommer det att sluta med att fler och fler försöker sticka när dom ser blåljusen bakom sig och då kan det sluta hur som helst! :skrämd

he blir billigast så :D

cbjorkman skrev:
Det sitter videokamera i bilen också så akta er...

En kamera räcker inte om man kör så fort att man inte fastnar på film...
Los åerkajervi mostalajni muremaju... ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hqa ha ah a hhhhhhaaaaaaaaaaaaa"!!!!

Last edited:
polisen..

dom har fått lite hysteri nu pga alla olyckor.... men det är ju tur att det går i vågor.. :)

Jag träffade polisen igår åxå.... men de ville bara att jag skulle gå hem... 2 ggr... ha ha.. mustalainen!!!!

Blivit stoppad en gång på mc... 1000 spänn i böter för stoppliktskörning (tyckte dom iaf). om jag NU gjort nåt dumt och VET om det och riskerar lappen stannar jag inte, vet att det e jäkligt dumt ... men har blivit en vana, blir ju problem för dom å hänga på när jag viker in i skogen.. eller för den delen smiter upp i ett parkeringshus. Tillägas ska kanske att jag inte skulle resonera på samma sätt om jag körde en sporthoj på 150 häst.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman