Stoppad av polis med draget vapen

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Jaha, det var ju en spännande afton.

Vi hamnade vid skogskyrkogården (som alla andra) och efter ett tag så kom det lite regnstänk. Farbror blå dök upp med både målade och nån omålad bil så det började kännas som det var läge att åka hemmåt.

Kommer norrut på motorvägen och vid Kista ser jag att det blinkar blått längre fram. Tänker att om det är stopp så är det lika bra att svänga av och ta en omväg via Sollentuna och Täbyvägen. Vid korsningen till Täbyvägen blinkar det blått igen, två bilar! Poliser med ficklampor, jag stänger av motorn. Fram kommer konstapeln och undrar var jag kommer ifrån. I ena handen har han en ficklampa som han lyser på mig och hojen med. I den andra sitt tjänstevapen. Berättar att jag kommer från stan via Sollentuna. Tydligen så har det varit ett väpnat rån. Jag får åka vidare.

Efter att ha varit hemma hos tjejens föräldrar åker jag hemmåt. Ser att det står en målad bil i en korsning. Åker vidare och det kommer upp en bil bakom. Får den där känslan igen. Tar det lite lugnare och blinkar ordentligt. Svänger in på gatan hemma. Då börjar det blinka blått i backspeglarna. En civilbil. Utanför grannarna. Han pratar radio och ber mig vänta. Sedan undrar han var jag kommer i från. Berättar att det är andra gången ikväll de stoppar mig, då är det lungt. "-Är det din hoj?" "-Ja" "-Förstår att den måste vara kul att köra" Undrar om det var hans sätt att säga att det kanske gick lite fort på sina ställen... Fick reda på att det är Konsumbutiken i Glädjens köpcentrum som blivit rånad. Han åker.

Är det konstigt om man får lite snutnojja? Det är femte gången jag blir stoppad den här sommaren. Men det är klart, åker man hoj så är man buse.

Ville bara dela med mig.

/A

ändå sökte de en bil för det rånet vad jag har hört, vad skulle de på dig att göra hela tiden.
Jag har fått tjänstevapnet i magen jag med en gång, måttligt roande.

två polare till mig var utklädda till cs-gubbar (av allt som går att välja) en halloween, då med allt som hör det inklusive plast-mp5a inköpt på stor&liten när dom blir sugna på lite krubb så knallar dom ner till butiken på hörnet. när dom i godan ro traskar dit så upptäcker polisen dom och stannade för att fara ut med dragna vapen bägge två.tur att mina förfriskade vänner tog snutarna på allvar och inte lekte med dom.

Vilken tjobäng Dea, själv hade jag den äran att få en liten pratstund med 2 uniformerade herrar i en civilbil precis vid nerfarten till sveatunneln. De hade lite åsikter om vår framfart på Nynäsvägen, vi som körde så lugnt och städat....eller hur Pro;-). Det blev inte värre än de vanliga förmaningarna " Det är ingen rääääserbana på Nynäsvägen osv.osv.... :squid

dea , det var civila lundapoliser som jävlades för att ni sliter ut flygbanan med er åkning där.........så är det :D

Jag blivit stoppad av polisen en gång. Det var 1995. Jag kör ALLTID lagligt.

Mattias skrev:
Jag blivit stoppad av polisen en gång. Det var 1995. Jag kör ALLTID lagligt.

Hände allting av värde i ditt liv 1995? Om jag inte minns fel så klotade du 95, räddade ett släpp med knäet 95 och nu blev du också stoppad av polisen 95. Händelserikt år? :rolleyes:

OLJEKYLD GSXR skrev:
Hände allting av värde i ditt liv 1995? Om jag inte minns fel så klotade du 95, räddade ett släpp med knäet 95 och nu blev du också stoppad av polisen 95. Händelserikt år? :rolleyes:

1994 vurpade jag en gång, 1995 var ett läroår, 1996 räddade jag ett framhjulssläpp med knät (mer tur än skicklighet), 1997 vurpade jag två gånger. 1998 hände inget vettigt i motorcykelväg, inte 1999 och 2000 heller. 2001 var ett bra år, massor av motorcyklar. 2002 var sådär och 2003 har varit hyfsat motorcykelmässigt, men katastrofalt för övrigt.

Jag är överparanoid när det gäller snutar, vågar ju knappt köra snabbt alls ;/ Ligger o kör 10-20km/h över tillåtna hastigheten när detta är möjligt. Ack.

Vad det en konsumbutik som blev rånad?

Inte fan gör dom någon när dom rånar våran lokala konsumbutik. har hänt 3 gånger och jag har aldrig sett annat än bevakningsbilar. Och nu har dom lagt ner affären. :rolleyes:

Dea skrev:
Jaha, det var ju en spännande afton.
... Poliser med ficklampor, jag stänger av motorn. Fram kommer konstapeln och undrar var jag kommer ifrån. I ena handen har han en ficklampa som han lyser på mig och hojen med. I den andra sitt tjänstevapen. Berättar att jag kommer från stan via Sollentuna. Tydligen så har det varit ett väpnat rån. Jag får åka vidare.

... Fick reda på att det är Konsumbutiken i Glädjens köpcentrum som blivit rånad. Han åker.

Är det konstigt om man får lite snutnojja? Det är femte gången jag blir stoppad den här sommaren. Men det är klart, åker man hoj så är man buse.

Ville bara dela med mig.

/A

Tycker faktiskt att det lite bevisar att de ändå gör/försöker göra ett bra jobb & bryr sig om att skapa ett tryggare samhälle (vilket är allas ansvar). Självklart vill man(jag) inte ha dem i mina hasor när jag busar (med hojen)...men jag vill ju gärna ha deras hjälp när någon jäklas med mig. Har aldrig haft med dem att göra pga. att jag har tur å åker vackert å lugnt :rolleyes:

Nåja, heder åt polisen (sålänge de inte tar mig) :bow

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...