Stoppad av ett moppefucko

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Sitter och lallar i bilen på Häradsvägen i Segeltorp. Lite längre fram ser jag två stycken skotrar, likadana och blå, dessutom ser förarna lite stora ut..
När jag ska åka förbi, så är det givetvis snuten på moppe, som åker ut och stoppar en. Bara en blåskontroll och körkortskoll, så det var ju lugnt, de missade ju iaf körförbudet :D

Nu vet vi iaf att Rikspolisstyrelsen inte är kloka för fem öre. Poliser på scootrar... Holy shit! :kocko

M.G.F skrev:
Nu vet vi iaf att Rikspolisstyrelsen inte är kloka för fem öre. Poliser på scootrar... Holy shit! :kocko

Äh, det är väl klockrent för att stoppa folkölspackade femtonåringar med tre hjälmlösa passagerare! :kocko Dessutom - två poliser som jagar moppefuckon på scooter är två poliser färre som sysslar med hastighetsövervakning på motorväg. :) Fler scootrar till polisen!

Jag körde ifrån en moppe inne i Lund en gång, som sen visade sig vara en polis. Fick höra ajabaja men fick inga böter...
Tänk vad man kommer skratta första gången man ser Jalle på en sån... :lol

69:an skrev:
Äh, det är väl klockrent för att stoppa folkölspackade femtonåringar med tre hjälmlösa passagerare! :kocko Dessutom - två poliser som jagar moppefuckon på scooter är två poliser färre som sysslar med hastighetsövervakning på motorväg. :) Fler scootrar till polisen!

Är nog beredd att hålla med :tummenupp

Jag skulle vilja se dom hänga på ungdomarna med scootrar... :va

Men det med hastighetsövervakningen är bra som fan men jag tror nog att dom är, om möjligt, ännu mer nitiska på mopederna än i radiobilarna. Så det är nog på gott och ont skulle jag tro. :)

M.G.F skrev:
Jag skulle vilja se dom hänga på ungdomarna med scootrar... :va

Men det med hastighetsövervakningen är bra som fan men jag tror nog att dom är, om möjligt, ännu mer nitiska på mopederna än i radiobilarna. Så det är nog på gott och ont skulle jag tro. :)

Nja, det finns gott om moppefuckon som tror de kan köra ifrån polisen, vilket de inte är kapabla till..

oFFkeFF skrev:
Nja, det finns gott om moppefuckon som tror de kan köra ifrån polisen, vilket de inte är kapabla till..

Jaja... Men det är då polisen drar fram sina offroadpoliser... :D

Vore det inte bättre om de åkte runt på riktiga, men smidiga, motorcyklar istället?

Honda xr 650, kanske? Då skulle de ju kunna utföra lite större arbeten än bara fånga in mopedåkande 14-åringar. :)

Conrad skrev:
Vore det inte bättre om de åkte runt på riktiga, men smidiga, motorcyklar istället?

Honda xr 650, kanske? Då skulle de ju kunna utföra lite större arbeten än bara fånga in mopedåkande 14-åringar. :)

xr 650 smidiga :rofl :rofl :D

Conrad skrev:

Polisen har tidigare om åren, här och var, åkts DR350 i moppefuckojagande syfte. Vet inte hur det utfallit, eller om det fortfarande sker, men jag antar att scootrar inte skriker "POLIIIS!" riktigt lika högt som större hojar gör...

Sen finns det ju 100 och 125 cc skotrar som till det yttre inte kan skiljas från en 50 cc.

...men jag antar att scootrar inte skriker "POLIIIS!" riktigt lika högt som större hojar gör...

Nä visst, men om 15-åringarnas mopeder råkar gå fortare än polisernas, kan det ju bli lite pinsamt. :hihi

Äsch...:rodnar

Sen finns det ju 100 och 125 cc skotrar som till det yttre inte kan skiljas från en 50 cc.
Det låter som en bätre idé. :)

Conrad skrev:

Medan moppefukkona smiter kickar poliserna sig trötta! :D :rofl

Har varit diskussion om det här,

På min moppetid, som inte var för alls länge sen, så lärde man sig ganska snabbt att om det kommer 1 eller 2 scootrar bakom en och vevar med näven så stannar man inte. Dvs ett mopperån, hände flera av mina kompisar :mad: . De kör om, ser till att få stopp på en, sparkar av en och snor moppen. Läste tillomed nånstans (är dock inte säker på att det är sant) att polisen hade provat det här med scooterpåhitt för ett par år sen. Nån stackars polis hade sett en något för snabb moppe och kört efter, kört upp på sidan och fått sig en rejäl spark av personen i fråga och flugit av :rofl .

Edit : Dvs civilklädda poliser.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...