Stoppa snabbåkande mc-förare.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
http://na.se/opinion/svarasnabbt/1.790424-stoppa-snabbakande-mc-forare

:huvet

Skrivet 15 apr 2010 08:06 Hasso

I England fotograferar fartkamerorna bakifrån istället för att få med regskyltarna.
Kan av egen erfarenhet säga att det blev vitt i hela bilen av blixten.
Men bevisföringen är ju annorlunda där när förare inte behöver synas på bild utan enbart regnummer.
Det är ju stor skillnad på MC förare, de som har touring cyklar mfl i denna kategori förare som åker för att det är skön och berikande naturupplevelser .
Men dessa ska "skrevraketsmaskiner" som borde vara totalförbjudna på allmänväg likväl som Formula 1 bilar är. Dessa cyklar hör hemma på tävlingsbanor och ska köras av skickliga tävlingsförare och inte av lekande amatörer utan hjärna under hjälmen är min bestämda åsikt.
De körs på maxgräns hela tiden oavsett både i stan och landsväg, man hör dessa accelerera på sommarkvällarna och man väntar som vanligt på blixtsnabb tystnad som det total stoppet medför när något kom ivägen. Skrevraketerna fungera ju bäst i högre farter och då har gällande fartgränser passerats för länge sedan.

Last edited:
Stod i nya Bike-tidningen att motorcyklar fastnar på ca 5% av bilderna. Problemet är ju obefintligt.

"Skrivet 15 apr 2010 11:26 KF (Ej registrerad)
Det värsta med motorcyklister är de som plockar bort ljuddämparen. Totalt vansinne och egoistiskt. Man blir nästan döv när de motorcyklarna drar förbi, dessutom skrämmer de nästan ihjäl små barn."

Den kommenater gillade jag lite.

Hur många här inne brukar plocka bort ljuddämparen?

Jag brukar ta det piano även när jag passerar kameraskåp på hojen. Känns bara dumt att bidra till negativ statistik. Finns så mycket lågtrafikerade vägar man kan dra full makaron på utan att störa ändå. Tom här i Sthlm.

Jag brukar ta det piano även när jag passerar kameraskåp på hojen. Känns bara dumt att bidra till negativ statistik. Finns så mycket lågtrafikerade vägar man kan dra full makaron på utan att störa ändå. Tom här i Sthlm.

Kan bara hålla med.

Snabbaste sättet att få sporthojar totalförbjudna är att bomba där folk ser det. Typ inne i stan.

Man behöver ju inte skylta med att man är korkad.
Finns ingen statistik så finns inget problem.

Dom vägar häromkring som har kameror är så jäla tråkiga att där åker man ändå bara bil så det är ett ickeproblem för mig,på andra ställen kan det kanske gå lite fort men i samhällena och där det bor folk tar man ju det lite sansat,ingen idé att reta upp de som bor efter transportsträckorna. ;)

Henrik

Du tror alltså att det finns ett allmänintresse i en läsarkommentar från en sketen länstidning? Att lägga upp på ett hojforum?

ALLT hojrelaterat är inte intressant. Vafan:mad::gnissla

Om man förstår att det är i tidningarna graden av frihet för motorcyklister avgörs. Då är det intressant.

Det är trots allt den allmänna opinionen som hindrat Tingvall mf att förbjuda motorcyklar.

Så låt oss se till att vi har den med oss.

Reta inte folk i onödan.........snälla

Skulle inte förvåna mig om det blir lag på det.....eller hjälmar gjorda i plexiglas!

Det dröjer nog inte så länge innan vi alla är chippade och allt sköts automatiskt.. Kör man för fort vid en chipkontroll dras böterna i realtid från lönesaldot så man inte ens ser dem, kör man så fort att kk dras lägger fordonet av direkt och inget annat startar om man sitter vid styre/ratt under spärrtiden, får man fängelse går första bästa toalett i baklås till man avtjänat straffet.. 1984 here we come..

men impotenta gamla griniga gubbar i bil funkar nog inga chip på..

I framtiden är varenda fordon kopplat till trafikkontoret via sin gps, och boten kommer hem direkt till dig så fort du överträtt hastigheten. Och självklart kommer dom införa ägaransvar... :banana

Många självklarheter om vad framtiden kommer att anbringa här, trots att det vore totalt nyskapande för svensk rättstradition..

Men varför haka upp sig på så'na ovidkommande detaljer?

Typiskt gnälliga jävla pensionärer i Nerikes Allehanda, samma jävla gnäll varje dag, de byter bara ut vissa ord, motorcykel, festivaler, uteserveringar.. kan dom inte bara bosätta sig i en jävla skog och leva i tysthet tills det är över?

Nja. Jag råkar veta vem som skrev detta. Han har en bit kvar till pensionen och åker BMW 540 till vardags. Men han bor i Kumla och har dödsolyckan där förra året i färskt minne.

Räcker ju med obligatoriska GPS sändare i fordonen...sen är saken biff för staten....sen ägaransvar på det.

I framtiden är varenda fordon kopplat till trafikkontoret via sin gps, och boten kommer hem direkt till dig så fort du överträtt hastigheten. Och självklart kommer dom införa ägaransvar... :banana

sluta ge dom idéer för helvete :mad:

...nu är det väl så att det är få dödsolyckor öht på båge.

Det var ett par stygga här i krokarna förra året, och det var återfallsknuttar på krompråmar, förmodligen var deras maxgräns lägre än de trodde.
Det är som vanligt, man fokuserar på hastighet, och inte beteende i trafiken.

Trams.

Som redan skrivits, det är ingen brist på bra ställen att gasa av sig på, man behöver inte reta redan griniga svenssons i onödan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti