Stoppa pressarna! Rosen o räkmackorna!

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Jag var på rosen idag. Blev tyvärr ingen räkmacka då jag precis ätit innan, men köpte kulglass. 2st monsterstora kulor. I kassan fanns tre stycken underbart glada och trevliga damer. Finns inget att klaga på där!! :tungan

Noteras kan att de höjda priserna inte verkar ha avskräckt speciellt många från att fika på Rosen. Något slags rekord bör ha rykt all världens väg idag, hojar på parkeringen så långt ögat kunde nå och trots full bemanning i köket kunde tillverkningen av räkmackor inte möta efterfrågan. Fick nöja mig med en ägg och anjovismacka.

Så ni som valt att fika annorstädes, fortsätt gärna med det! Jag vill kunna köpa mig en räkmacka ibland.

Noteras kan att de höjda priserna inte verkar ha avskräckt speciellt många från att fika på Rosen. Något slags rekord bör ha rykt all världens väg idag, hojar på parkeringen så långt ögat kunde nå och trots full bemanning i köket kunde tillverkningen av räkmackor inte möta efterfrågan. Fick nöja mig med en ägg och anjovismacka.

Så ni som valt att fika annorstädes, fortsätt gärna med det! Jag vill kunna köpa mig en räkmacka ibland.

Kul med mycke folk :).... var på väg dit via Vaxholm ... men på nått vis så råkade jag hamna utanför Norrtälje ... så min räkmacka fanns kvar iaf :tungan

Jaaa full bemanning i köket , dom stackarna vill ju me ha lön :-)
Sen tror jag inte dom kommer undan med högre omkostnader som alla andra företag har
Och jag tror me att dom vill överleva dom 6 månaderna dom inte har hojbesök .
Men dom har ostmackor me och kanelbullar :banana

.....och vilka kanelbullar sedan...... satan i havet säger jag bara.

För övrigt vill jag bara säga att ingen rabatt ges på räk- och kräftmackorna, kapiche?

Dags att damma av denna tråd igen nu...

Sedan regimskiftet på fiket verkar förändringens tid ha inträtt, räkmackornas gloria har försvunnit. Nu är det färdigskalat halvfabrikat direkt ur Martin Olsson-burken som tycks gälla. Något som dock inte återspeglas i prislistan. Blev ganska besviken sist, det smakade som någonting man kan lyfta från ICA's kyldisk - till halva priset. Stället verkar börja förlora sin själ tyvärr, alla de gamla goa tjejerna bakom disken har t ex inte synts till på väldigt länge..

Ser vi början på slutet av en till synes ohotad era?
:arsele

Personligen svänger jag numera höger vid golfklubben och åker 7 km ut till Eldtomta istället. Här finns inte ett halvfabrikat så långt ögat når - allt bakas på ort och ställe. Men det är en helt annan tråd...

är det lokalt producerade räkor på Edtomta ?

Höga priser på räkmacka på rosen,ha ha
En räkmacka på heaven 23 i Göteborg kostar 255kr

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP