Stoppa fartkamerorna - protestlista

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Kör som folk!!!!!!!!!

Kawarider skrev:
Kör som folk så slipper du!

Vad livet skulle vara trist om att bara fick köra 90 och 110!! :confused: Jag skulle tro att de flesta vill köra 110 plus!!!!!! Ta ner dessa kameror :mad: :tomten

Holger skrev:
Jo vart är vi nu,trampcykel.com? många här som inte kör/kört över 110.....hmm

Nä precis, men det han säger är ju sant. Kör man lagligt så slipper man bekymra sig.

Jag skrev också på !!! :p :p :p

Det tycker jag alla ska göra !!! :tummenupp

Fogel99 skrev:
Jag skrev också på !!! :p :p :p

Det tycker jag alla ska göra !!! :tummenupp

Jag tycker man ska göra så här

g125.jpg

dom kan få fota mig hur mycket dom vill när jag kör fort, i alla fall på hojen. För där finns i alla fall ingen regplåt fram... :banana

Oldman skrev:
Vad livet skulle vara trist om att bara fick köra 90 och 110!! :confused: Jag skulle tro att de flesta vill köra 110 plus!!!!!! Ta ner dessa kameror :mad: :tomten

Man FÅR ju inte köra fortare, så då måste ju livet vara trist... :va

Har en fråga!! : Kan en sån Kamera ta en hoj för fort körning??? För på kamerorna sitter det bara en kamera möttande.. eller??

Ässh.. låt dom plåta bara, änslänge är det kriminellt att köra för fort och då måste föraren identifieras, även med regskylt fram på hoj blir det svårt.
(jag har även norskt KK och finns demed inte i KK-registret, bilen reggad på tanta) :yoparty

BlueDevil skrev:
Har en fråga!! : Kan en sån Kamera ta en hoj för fort körning??? För på kamerorna sitter det bara en kamera möttande.. eller??

Nej, du kan inte åka dit för att du kört förbi en fartkamera i för hög hastighet med hojen. Dels syns inte ditt regnr o dels så går det inte att identifiera dig (förutsatt att du har hjälm på när du kör o inte har en öppen gammelhjälm :hihi )

De e ju underbart!!!!

Nu kan poliserna sitta på sina stora arslen & dricka sitt kaffe & äta sina muffins... Fan va gött.... Nu kan vi ju börja knarka & köra bil.... Bara vi håller hastigheten så går det ju bra..... Positift som fan... Bara man inte möter en sån fan på vägen.... Jaja.... Finns mycket man kan säga om dessa "robotar"..

Coola Ola skrev:
Nej, du kan inte åka dit för att du kört förbi en fartkamera i för hög hastighet med hojen. Dels syns inte ditt regnr o dels så går det inte att identifiera dig (förutsatt att du har hjälm på när du kör o inte har en öppen gammelhjälm :hihi )

Känns som att det blir jobbigt även om du så skulle köra utan hjälm.
De sitter nog inte och går igenom hela körkortsregistret för en fartsyndare.

Har ni skrivit på listan ännu? Jag fick ett mail från Peter Öjerskog idag ang. detta.
Listan finns här.

10.000 NAMN BEHÖVS PÅ STOPPAFARTKAMERORNA.NU

Motorjournalisten Peter Öjerskogs sajt stoppafartkamerorna.nu har idag
över 8.115 namn på sin protestlista. Men han vill ha 10.000 namn innan
listan lämnas över till infrastrukturminister Ulrica Messing.

Skicka därför gärna vidare dettaa mail till dina kompisar,
arbetskamrater, släkt, etcetera.

23 november debatterar riksdagen regeringens förslag om att satsa 425
miljoner skattekronor på 700 nya fartkameror som fotograferar ALLA
fordon ALLTID. Två dagar senare fattar riksdagen beslutet om Sverige ska
gå in i Storebrorssamhället eller inte.

Med vänlig hälsning

Peter Öjerskog, 0708-52 99 13

de flesta kamerar har inga kameror i sig. sluta klaga o kör lagligt ;) hehe

dessa kamerar tar inte på 55 på 50 väg... eller?

sen är det väl endast de i bil som borde klaga. Om de nu inte kommer på hur man kan sätta fast motorcyklister.

Påskrivet.. :tummenupp

Men lär nog inte ge nått,staten kommer tjäna fina pengar på kamerorna...

Allt i nollvisionens namn.. :rolleyes:

Den där listan blir en fin förteckning över alla som kör för fort. Bara att lämna över till Harry sen.

Vaddå? Håller det inte? fäen då....

:tungan

snurbo skrev:
Nu kan poliserna sitta på sina stora arslen & dricka sitt kaffe & äta sina muffins... Fan va gött.... Nu kan vi ju börja knarka & köra bil.... Bara vi håller hastigheten så går det ju bra..... Positift som fan... Bara man inte möter en sån fan på vägen.... Jaja.... Finns mycket man kan säga om dessa "robotar"..

Eller så har dom mer tid att ta fast tex en MC tjuv?

Dubbelmoralen är stor på sporthoj.com

(Gäller inte alla)

Swedie skrev:
..........sen är det väl endast de i bil som borde klaga. Om de nu inte kommer på hur man kan sätta fast motorcyklister.

Många här kör väl även bil, IAF på vintern.

Sen, när staten har satsat 425 miljoner skattekronor på 700 nya fartkameror, blir det garanterat lag på reg.skylt fram på MC. :huvet

Jag blir hellre utskälld och får mina förtkörningsböter av en polis, än att bli fotad av en jävla kamera.

Jag kör ofta runt kamerorna nere mot jönköping, jag kan vittna om att snitthastigheten på sträckan behålls samt topphastigheten ökar. Fokl kör som stollar mellan stolparna bara...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT