Stoppa de nya vansinniga P-reglerna för MC i Sthlm. Skriv under.

Gissa till vilket bottenlöst hål pengarna behövs till, lär inte vara sista idiotiska förslaget som kommer poppa upp.........
 
Bilaga 3 Förslag till plan för gatuparkering

Har en intressant INLEDNING (sida 2)
3 punkten sista meningen:
Detta kan användas för att öka andelen resor som sker med de yteffektiva färdmedlen, dvs. kollektivtrafik, gång och cykel.

Här har det uppenbart gjorts ett fel, rätt formulerat blir det
dvs. gång, cykel, moped, motorcykel och kollektivtrafik.
Ordningen efter den yta respektive varje fordon tar.
En tom buss är faktiskt inte yteffektiv.
Större delen av dygnet är yteffektiviteten på kollektivtrafiken låg.
 
En MC är både mer yteffektiv och energisnåla än bussar och tåg per passagerare om man tar hänsyn till att kollektivtrafiken är dåligt fylld under stora delar på dygnet. Dessutom är MC ett mycket snabbare transportmedel vilket ökar produktiviteten hos invånarna.

Det är bara en politiker som kan omvandla denna fakta till att man ska låta MC betala dubbelt så hög avgift jämfört med bil för samma parkeringsyta.
 
Om det där går igenom kan man ju undra hur lång tid det tar innan MC blir trängselskattepliktiga också? :(
 
Man upphör aldrig att förvånas... Skrivet på jag också
 
Om det där går igenom kan man ju undra hur lång tid det tar innan MC blir trängselskattepliktiga också? :(
Det lär inte dröja länge :fakta

Jag cykelpendlar mellan Huddinge och Solna varje dag, dvs längs med 73'an en bra bit, och i början av året var det faktiskt mycket mindre bilar, precis när dom hade höjt trängselskatten och infört den på essingeleden också, men nu är trafiken tillbaka på nästan samma nivåer som förut, folk verkade snabbt inse att kollektivtrafiken inte är så mycket billigare, inte snabbare och inte erbjuder några som helst mervärden, förutom miljöaspekten då. Någon tia om dagen kan det ju vara värt att slippa stå i snålblåsten och vänta på att dom ska lösa frusna växlar och signalfel... Folk vänjer sig fort med några hundra extra i trängselskatter varje månad, det är en pizzakväll mindre, och det försvinner i det stora skvalpet för gemene man, men staten drar in miljarder på det. Men å andra sidan verkar det ju behövas för att täcka alla förlustfyllda jättearenor som ploppar upp som könsvårtor överallt :gnissla
 
nä MC bullrar och man kan skadas illa när man ramlar
inför regler på max effekt (tex 30 hk räcker) samt höga böter eller fängelse på tex utbytta ljuddämpare eller korta kopplingsgrepp
samt att folk under 35 skall ej tillåtas köra fortare än 80km/timmen
transponder/GPS loggning obligatorikst monterat på alla MC med realtid uppdatering till polisens servrar så dom snabbt kan ingripa vid hastighetsövertädelser eller vådlig körning på kurviga vägar
 
Signa, skriv en kommentar så de förstår problematiken. Annars tycker jag att vi samlas, och parkerar våra motorcyklar på bilparkeringar samt fyller alla mc-parkeringar med en hoj per ruta. Vilka idioter, dem mjölkar på allt de kan.
 
Skitlätt, börja betala för en bilruta och parkera på tvären i den, det tar väl cirka en vecka innan bilisterna inser vilken jävulsk vinst det vore att ha gratis MC parkeringar när 15 motorcyklar tar upp alla tillgängliga parkeringar på en populär bilparkering.

Sätt även en skylt på hojen "Jag tvingas betala för en hel bilruta, därför tar jag en hel bilruta, Tycker du att det är fel, påverka dina politiker"
 
Funkade dock inget vidare i Göteborg när man gjorde något liknande för några år sedan...

Skitlätt, börja betala för en bilruta och parkera på tvären i den, det tar väl cirka en vecka innan bilisterna inser vilken jävulsk vinst det vore att ha gratis MC parkeringar när 15 motorcyklar tar upp alla tillgängliga parkeringar på en populär bilparkering.

Sätt även en skylt på hojen "Jag tvingas betala för en hel bilruta, därför tar jag en hel bilruta, Tycker du att det är fel, påverka dina politiker"
 
EU-parlamentet har under hösten beslutat att MC och mopeder ska ses som en del av lösningen på köer, trängsel och parkeringsproblem i Europas större städer.

Så då är alltså Stockholm en småstad? Eller tycker politikerna kanske att stockholm ligger utanför Europa?


Problemet är väl att vi är för få motorcyklister. I vissa länder med många som kör motorcykel eller moped så hade det blivit kaos (ännu värre) om alla hade börjat åka bil istället.
Sen om en stor del av alla röstberättigade skattebetalare hade kört motorcykel och/eller moped så hade det väl inte varit lika kul (för politikerna) att jävlas med den kategorin.
 
Skitlätt, börja betala för en bilruta och parkera på tvären i den, det tar väl cirka en vecka innan bilisterna inser vilken jävulsk vinst det vore att ha gratis MC parkeringar när 15 motorcyklar tar upp alla tillgängliga parkeringar på en populär bilparkering.

Sätt även en skylt på hojen "Jag tvingas betala för en hel bilruta, därför tar jag en hel bilruta, Tycker du att det är fel, påverka dina politiker"

Mja, först ska du HITTA en tom ruta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top