Stoppa av polisen utan körkort

stef@n

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda CBR 954
Hej på er!

Som rubriken säger så blev jag nyss stoppad av polisen när jag hade varit hemma och käkat lunch och hade naturligtvis inte något körkort med mig. Tänke på en gång när jag så de att nu blir det böter både för att jag inte har körkort och saknar lite "lulllull" på hojen.
Hur som helst säger jag att jag inte har något körkort med mig och polisen säger inte så mycket om det, han bara säger att -då ska jag bara ringa och kolla om det stämmer det du säger.
Han ringer till polisstationen för att kolla om uppgifterna som jag har gett honom stämmer, men han får inget svar. Jag väntar säkert 3- 4 minuter, då säger polisen - äh, jag får väl tro på dig och sen får jag åka. Inte ett ord om böter eller avsaknaden av "lulllull! :banana

Han vart nog lika förvånad som jag, att jag fick åka där ifrån!!!!!
:hihi :hihi

Om du inte kan legitimera på annat sätt (ex. pass eller ID-kort) har polisen rätt att ge dig böter om inte körkortet är med.
Om man inte har det är det bara att hoppas att snuten man blir stoppad av inte är alltför nitisk.

bigmajk skrev:
Om du inte kan legitimera på annat sätt (ex. pass eller ID-kort) har polisen rätt att ge dig böter om inte körkortet är med.
Om man inte har det är det bara att hoppas att snuten man blir stoppad av inte är alltför nitisk.
Om dem ska ge dig böter måste du kunna legitimera dig. Om du inte har det gör
dem ett brott i med att dem gör det åt dig = Kan dem inte göra. Dem måste isf
ta med dig till Station för att kunna fastställa vem du är, vilket dem sällan gör.

Detta är vad jag har hört iaf, om det stämmer vet jag inte. Men hoppas det iaf.

Avelin skrev:
Om dem ska ge dig böter måste du kunna legitimera dig. Om du inte har det gör
dem ett brott i med att dem gör det åt dig = Kan dem inte göra. Dem måste isf
ta med dig till Station för att kunna fastställa vem du är, vilket dem sällan gör.

Detta är vad jag har hört iaf, om det stämmer vet jag inte. Men hoppas det iaf.

En polare körde 110 på en 70 sträcka. Polisen stoppade honom och krävde att se körkortet, han visste att det var kört så han vägrade, vägrade även att skriva på. Vad som hände var att de då skulle ta med honom till stationen för vidare utredning (spendera lite tid i häktet). Eftersom han var på semester, så tyckte han att var loppet kört och tvingades ge bort lappen.

Kollade sen upp det och polisen kan visst jävlas en del ifall de vill.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti