Stopp för usla hundägare

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
http://www.expressen.se/husdjur/1.935348/stopp-for-usla-hundagare

Den nya lagen ger polisen rätt att ingripa tidigare och mer kraftfullt om någon inte sköter eller ser till sin hund ordentligt. En hund som betraktas som farlig kan omhändertas.
Polisen får också rätt att utfärda hundförbud mot personer som allvarligt brister i tillsynen av sina hundar.

Hoppas lagen går igenom!

ja, hoppas verkligen det.

likaväl som att det finns människor vars livsstil inte passar ihop med att få ha körkort/köra bil/mc så borde människor förlora priviligiet att äga/uppfostra djur.

Starkt av regeringen att stå emot alla önskemål om förbud mot vissa hundraser och istället tar tag i det riktiga problemet: Ägarna!

Låter som en jävligt bra lag, men jag hoppas verkligen inte att polisen tar besluten, då dom saknar utbildning och kunskap.
/mvh jonas

Vår jordbruksminister verkar faktiskt jävligt vettig och förstår problemet, jag gillar det jag sett av honom i tv-debatter. Hoppas nån vettig instans kan ta hand om besluten.

*Pustar ut* :Bugar

Jag trodde det var en såndär äcklig/jobbig hata campinghundstråd igen!

Men det vare ju inte :tummenupp

:klappar

Ja, polisen är ju bara utförare av lagar och beslut som riksdag och domstolar fattar, verkar konstigt om dom ska få gå runt och döma folk lite på känn... :va

Du förstod absolut inte hur jag menade.

Jag menar att om dom får någon typ av utbildning så dom kan se skillnad på hundar överhuvudtaget.

förstår du mer hur jag menar nu?

Ja, polisen är ju bara utförare av lagar och beslut som riksdag och domstolar fattar, verkar konstigt om dom ska få gå runt och döma folk lite på känn... :va

Fast det är ju faktiskt inte så att poliser är domare, de ska upprätthålla ordningen.
Skitsamma. Skönt med en lag, så att alla puckon som inte kan ha hand om hundar får sig en känga.

/Carin

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...