Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
den här motorn kommer nu få moifierat förbränningsrum med ventilsätes ändring dock ej utflyttat tätyta/ventil!!?? För fräsht fortfarande för att förtöra.. Tändkurvan har jag altid modifierad till max utan spik med eller utan turbo.. ska även byta till noguly tändspole och hotwire för ökad gniststyrka och kortare gnist-tid då kan man ställa tändningen än mer exakt!! Skitbrakan nog lura ur 1hk med den tändspolen
![]()
Presentera gärna en bänksiffra i den här tråden när du satt dit 50 mm:s Lectronen. Det vore kul att se hur kurvan ser ut!
Avgassystem är det original eller?
Jag vet ej hållbarheten på prox lager/stake?? hade jag haft falcon så skulle det nog vara lugnare med varvning
Ligger nu på 72hk 71nm med org 650cc 10-1 k-f snikportat 40mm gasare, Så moddarna nu blir 44mm lectron och höjt kom-f till13-1 hoppas jag ,lite svår att få till!! Ordenligt portat med våldsam tumblingportning och 13% förträngning i insugsmun för högre gashastighet & och eget patent på turbulenceriktare i insuget. Igensvetsat golv 0 höjt utblåskanaler med bättre övergång till krökar även något förstorad minsta aria under ventil (90%) för att passa lyftet på kammen., även något kortat avgas dvs dämparen kommer att bli 20cm kortare för att få bättre hk vid höga varv, ja det blir intresan att se hur nära man kommer 80 kus rwp