Stoopiies...

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Finns ju otaliga trådar om "lär mig köra på bakhjulet", men när man känner att man har bra koll på det o kan köra så pass långt att att det blir vägens allt för snäva sväng eller möte medans man ska köra om någon medtrafikant som hindrar en från att fortsätta så känns det ju kul att lära sig nått nytt. Så stopiies ligger nära till hjärtat för mej. Visst jag kan ju bromsa upp den högt o åka kanske 1-3 meter på framhjulet. Men om man nu vill åka lååånga framhjulsåk - finns det någon här som har lite mer bra tips? E ju duktigt skrajj för att välta över i knäcka mina små handleder. :näsblod
Tacksam för alla råd och dåd....

kN_KY skrev:
2459457 Finns ju otaliga trådar om "lär mig köra på bakhjulet", men när man känner att man har bra koll på det o kan köra så pass långt att att det blir vägens allt för snäva sväng eller möte medans man ska köra om någon medtrafikant som hindrar en från att fortsätta så känns det ju kul att lära sig nått nytt. Så stopiies ligger nära till hjärtat för mej. Visst jag kan ju bromsa upp den högt o åka kanske 1-3 meter på framhjulet. Men om man nu vill åka lååånga framhjulsåk - finns det någon här som har lite mer bra tips? E ju duktigt skrajj för att välta över i knäcka mina små handleder. :näsblod
Tacksam för alla råd och dåd....

Ska du göra långa så måste du ha rätt bra med fart iaf till att börja med. Du verkar ju behärska korta så det är bara att göra likadant fast med högre fart. Sitta lite längre fram än normalt och bromsa tills du känner att du har den höjden du vill och behålla trycket där. Sen också behålla bra tryck på styret med händerna så det blir stabilt. Har själv fått vobbel på framhjulet ett par ggr vilket är mindre trevligt.
Annars är det som med bakhjulsåka, bara att träna, träna och träna lite till.

mer fart o lite lägre stoppies till o börja med funka för mig..
de med noll känsla i bromsen o en 180 skiva :tummenupp
jag körde lite lägre o när jag närma mig hastigheter jag inte va lika rädd för så bromsa jag upp den lite till :)
ca 25 meter tar de mig o då bromsar jag den vid ca 70-80 blås.

kN_KY skrev:
2459457 eller möte medans man ska köra om någon medtrafikant som hindrar en från att fortsätta

Prova att köra på bana istället. Eller på ett ställe där du inte retar medtraffikanterna. I trafiken finns det inga marginaler för misstag. Ingen vill du ska bli en siffra i statistiken.

Jag tackar för tipsen :)
Får hoppas att det blir bra väder nästa vecka med så man kan ut å öva då. :tummenupp

RaceMe skrev:
2461106 Prova att köra på bana istället. Eller på ett ställe där du inte retar medtraffikanterna. I trafiken finns det inga marginaler för misstag. Ingen vill du ska bli en siffra i statistiken.

Du har helt rätt, jag brukar köra där det e minimalt med andra folk. Man vill ju bara skada sej själv o sin egen hoj om det skulle hända något....

*/ ?>
Back