Stoners självbiografi släpps 24/10

hehe Ingen tvekan vad de vill att vi ska förvänta oss "Explosive Story" !! Kan bli intressant bok att läsa under semestermånaden i asien med början nästa vecka :tummenupp

Att det är en självbiografi och inte en biografi verkar ytterst osannolikt. Men visst blir man ändå nyfiken!

Att det är en självbiografi och inte en biografi verkar ytterst osannolikt. Men visst blir man ändå nyfiken!
Sant! Biografi är nog den korrekta benämningen på svenska.

Lite OT men Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?

P€RRA;5906445 skrev:
Sant! Biografi är nog den korrekta benämningen på svenska.

Lite OT men Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?

Han skrev den tillsammans med Enrico Borghi...

P€RRA;5906445 skrev:
Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?
Det verkar betydligt mer troligt att en spökskrivare intervjuar och skriver; ibland som om det är Rossi själv som berättar. Jag gissar att det är ytterst få idrottsmän som har skrivit några böcker.

Aha, skriven av "GhostWriter", en släkting till "GhostRider" :yoparty:yoparty:fakta

Perra...

Jag tackar allra ödmjukast för att du uppmärksammade mig om detta. :krama

Tycka vad man vill om CS, och jag håller med om att han ger ett "gnälligt" intryck..

Däremot så tycker jag att han ska ha cred för att han faktiskt la av när han kände att det inte passade honom.. Finns massor med folk ute i världen som klagar över sin situation halva livet utan att göra ett skit åt det, t ex att lägga av med det man tycker suger, utan bara forsätter på inslagen väg och likaså fortsätter gnälla.

Sen skulle jag personligen inte bli förvånad om vi om ett par år sitter här och konstaterar att "fan, Stoner hade ju rätt..."

Själv är jag mest intresserad att läsa om tiden hos Ducati. När bestämde han sig för att gå till Honda och varför? Lyssnade Ducati på den feedback de fick? osv.

P€RRA;5906661 skrev:
Vet inte om de skrivit fel på cdon.com men de anger att den släpps i Sverige på torsdag, 17/10:
http://cdon.se/böcker/stoner,_casey/pushing_the_limits-23651671

På bokus.com skriver de 24/10:
http://www.bokus.com/bok/9781409129219/pushing-the-limits/

Finns även på Adlibris:
http://www.adlibris.com/se/bok/pushing-the-limits-9781409129219

Behöver inte innebära att de har den på lager på torsdag då det är väl tilltagen leverans: "Leveranstid: 5-15 arbetsdagar"

Jag hade använt dom direkt!

Tror många tycker han är gnällig bara för att han pratar en engelska man förstår och ger en lång analys av saker och ting. Istället för: I Pusjshh and TRAJ to BREJK, BuT PusHEDA LOT in BRAJKING!. Hehe

Haha.. :)
Uppfattningen grundar jag i allt gnäll han levererat om sporten och så fort det blir lite lite kontakt, då blire :gråta hos raceledningen.

P€RRA;5906884 skrev:
Gnäll? Han säger ju bara sanningen! :D

Gnäll: "kommentarer som av mottagaren uppfattas som anklagande och obefogade" :tuttar
Dvs, har alla andra kalsonger och inte trosor så blir han ju gnällig per automatik :D
:krama

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...