stompgrips

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
någon som har satt dit stompgrips??
det står att man ska använda varmluftspistol eller hårtork. jag äger inte nåt av det, kan man sätta dit dom ändå eller kommer dom att ramla av?
 
Det underlättar enormt med värme i alla fall...plus att klistret blir klistigare oxå o sitter bättre. Jag fick dessutom värme på mina o trycka lite extra på dom några ggr efter jag satt dit dom för att då det perfekt.

Finns billiga varmluftspistoler på ÖB, jula, Claes Ohlsson osc. Gav lite över hundringen för min på ÖB.

Se till o tvätta tanken ordentligt oxå så du får bort all form av fett.
 
Jag krånglade inte till det med mina. Tvättade av med lite sprit så det blev rent under. Har kört massor sen dess och det är inget som släppt.

Lycka till :)
 
Eller så gör du så att du sätter fast dem med ett kraftigare lim tex
kontaktlim eller epoxy utan att värma. Då lär de aldrig ramla av.
Jag värmde och värmde men tyckte aldrig att de satt tillräckligt bra.
Så jag tog lite kontaktlim på problematiska ställen.
 
hmm tre helt olika svar gött.
men det låter som nemesis alternativ e enklast å det verkar ju funka så
 
Viktigt är också att du undviker att få luftbubblor under stompisen.
Dom hojarna jag har gjort det på så har jag fått bäst resultat genom att börja i ena kanten utav stompisen, samtidigt trycka ut ev luftbubblor med pekfingret. Ta en "rad" i taget och stressa inte. Kan säga att det känns i fingret efter ett tag :)
Tror det tog 15min för varje sida när jag gjorde det och luftbubblorna va lätträknade.
 
Viktigt är också att du undviker att få luftbubblor under stompisen.
Dom hojarna jag har gjort det på så har jag fått bäst resultat genom att börja i ena kanten utav stompisen, samtidigt trycka ut ev luftbubblor med pekfingret. Ta en "rad" i taget och stressa inte. Kan säga att det känns i fingret efter ett tag :)
Tror det tog 15min för varje sida när jag gjorde det och luftbubblorna va lätträknade.

ok det ska jag göra :tummenupp

tackar för visat intresse allihopa:)
 
Eller så gör du så att du sätter fast dem med ett kraftigare lim tex
kontaktlim eller epoxy utan att värma. Då lär de aldrig ramla av.
Jag värmde och värmde men tyckte aldrig att de satt tillräckligt bra.
Så jag tog lite kontaktlim på problematiska ställen.

Hur gör du om du vill ta bort dom?:va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top