Stompgrips

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Har köpt stompgrip till min hoj som jag nu skall sätta dit.
Har någon några tips hur man undviker luftbubblor...så
att det blir riktigt snyggt....såg en annan hoj som hade
det och det var fullt med luftbubblor och det såg inte
så bra ut...

Noggrannhet när man monterar är A och O. Vet inte om det är så klistrigt att det inte hjälper med följande tips.

Tag en blomspruta och fyll med vatten. Ha i en droppe Yes diskmedel, valfri lukt, och skaka om.
Spraya ytan du ska klistra dekalerna på.
Applicera noggrant från "ett håll" och se till att du succesivt applicerar dekalen.
Klart. Nöjd. :)

Noggrannhet när man monterar är A och O. Vet inte om det är så klistrigt att det inte hjälper med följande tips.

Tag en blomspruta och fyll med vatten. Ha i en droppe Yes diskmedel, valfri lukt, och skaka om.
Spraya ytan du ska klistra dekalerna på.
Applicera noggrant från "ett håll" och se till att du succesivt applicerar dekalen.
Klart. Nöjd. :)
det är lite svårt att trycka bort luftbublorna då ytan är så knottrig som den är men man kan alltid punktera bublorna med en nål och trycka ut luften.

Jag brukar köra diskmedelstricket på solfilm mm men stompgripsen har jag inte vågat prova det på så att det inte sabbar klistret på dem av någon anledning.

Jag har bara gjort så att jag har tvättat tanken riktigt noggrant, värmt stompgripsen med hårtork när jag tryckte dit dem och försökte lägga på så att det vart så lite bubblor som möjligt, det vart en del men inte alls många.

Att vara noggrann är viktigast. På Gixxern var jag lite för snabb och det blev så där snyggt. På Aprilian var jag väldigt försiktig, och gjorde så här

1. Torkade rent tanken
2. Värmde tank och Stompgrip med hårtork
3. La på det uppifrån och ner, cm för cm, pressade bort alla luftfickor med fingrarna , värmde mer med hårtork.
4. Lät klistret fästa under typ 2 dagar.

Total tid ca 2.5h

Resultat inga eller ytterst få luftbubblor.

Lycka till

/Henrik

Om man även sprayar lite diskmedelsblandning på utsidan av stompgripsen så
kan man dra, om än försiktigt, med handen över och på så vis trycka ut luften... Det blir liksom lite halt och man får inte med sig stompgripsen när man drar...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...