Stompgrips, snakeskins eller Tanktreads?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Var och köpte ny hoj igår och på den sitter inget av dessa utan den är som den kommer från fabrik så man åker ju runt på den som en smörklick i en het panna... hade stompgrips på förra hojen och var riktigt nöjd med hur man satt fast med hjälp av det men inte lika nöjd över slitaget på skinnstället.

Så vad använder ni? Nöjd med det? Har ni testat flera olika?

Har kört TankTredz förut. Bra fäste på stället, men långt ifrån snyggt och fäste inte bra på hojen. Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.

Har kört TankTredz förut. Bra fäste på stället, men långt ifrån snyggt och fäste inte bra på hojen. Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.

Intressant... bra info. :tummenupp

Stompgrips fäster skitbra på stället men på grund av dess grova knottriga konstruktion så sliter det rätt bra också.

Har TechSpec Snakeskin på K7:an. Kanonfäste på stället, ser bra ut, sitter klockrent. På nästa hoj blir det väl Stompgrip bara för att ha testat allt, men Snakeskin är det bästa jag kört med hittills iaf.

Samma här.
Snakeskins på trajjan, funkar utmärkt. Bra grepp och ser bra ut.
Stompgripsen ger motsvarande fäste men är så ohyggligt fula att man vill köra omkull med flit för att slippa skämmas.
Slet av dem direkt (satt på hojen när ja köpte).

Kör tanktredz, mkt mer diskret än snakes och funkar klockrent.. kortsvar

limma på en skinbit vid knäna för att slippa slitage ifrån stompgripsen.
jag har nött nål igenom tanktredzen så inga mer tredz för mig.

Jag har tanktredz på min gixxer....på det svarta.
Funkar kanoners.

Men visst klart det syns det blir ju som en genomskinlig gummi/silikon film på det svarta.

Jag har tanktredz på min gixxer....på det svarta.
Funkar kanoners.

Men visst klart det syns det blir ju som en genomskinlig gummi/silikon film på det svarta.

Syns gör det ju, men tredz är väl det som syns minst.
Blir nog att testa Tredz, Stomps vet jag hur de lirar... Går ju att byta i värsta fall.

Fast tredz är väl det som gör minst visuellt anspråk?

Om du får det att sitta perfekt, kanske. Lycka till. Tredz är det fulaste alternativet i praktiken, iallafall enligt mina erfarenheter. Men det är väl en smaksak, som allt annat. Blir snakeskin eller stompgrips på ny hoj för mig, tveklöst.

Jag har testat stomp, tank thredz och ytterligare en sort som jag inte minns namnet på.

Stomp fäste bäst måste jag säga men sliter som sagt och var dyrast i inköp. De andra varianterna så som många säger är inte alltid lika slitstarka men är ofta billigare i inköp och sliter mindre på skyddsstället eller vad du nu har på dig ;)

Det är helt smaksak alltså... Inget är bättre eller sämre utan har olika för eller nackdelar. TYCKER JAG :P

:banana:banana:banana

Intressant... bra info. :tummenupp

Stompgrips fäster skitbra på stället men på grund av dess grova knottriga konstruktion så sliter det rätt bra också.

mina tank tredz har också slitningar på ett visst ställe som nötts ner och blivit väldigt tunn. men inte riktigt hål rakt igenom.

När ni säger att stompgrips sliter på stället hur menar ni , blir det hål eller bara fula märke ? Tar det 1 mån eller 2 år ?

Tanktredz är helt överlägsna i grepp tycker jag (och andra).. Men visst.. Sådär supersnygga är dom inte.. Mina ser extra fula ut då jag flyttade dem från orginaltanken till dummyn.. Men greppet = :tummenupp

När ni säger att stompgrips sliter på stället hur menar ni , blir det hål eller bara fula märke ? Tar det 1 mån eller 2 år ?

Stompsen på förra hojen nötte ett liiitet hål på insidan av vänsterknät... kan inte säga exakt hur många mil det tog men ca 400 skulle jag gissa.

När det inte regnar drar jag till Uppsala för införskaffande av Tanktredz.

Techspec-USA som gör snakeskins har pads som kallas high-fusion också. Har testat båda, och för mej fungerar high-fusion bäst. Bra fäste och inget slitage på mina kläder. Nackdelen är väl att high-fusion padsen slits och behöver bytas ibland, men det är det värt!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026