Stompgrips/halkdkyddstejp för geggåka

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

För att försöka minimera min förbannade armpump som jag fortfarande dras med på både crossbanan och vid isåka hade jag tänkt investera ett par kronor i antingen stompgrips eller halkskyddstejp.

Tips på vad man kan köpa detta och eller vad annat som funkar?

Vet att jag håller för hårt i styret och att detta i första hand är en fråga om vana/teknik, men jag verkar vara en obotlig klåpare :näsblod

Använd kroppsvikten att balansera och motverka krafterna med. Och ihop med knäna. PunGt.

Ovan svar + ett litet tips i träningen, kör stående med 1 hand.

Tack för tipsen boys. Mina jävla brallor/tank är dock snorhala, får fan inte samma fäste som jag är van vid på gathojarna. Glider som en ål insmord i babyolja mellan tank/knän.

Tack för tipsen boys. Mina jävla brallor/tank är dock snorhala, får fan inte samma fäste som jag är van vid på gathojarna. Glider som en ål insmord i babyolja mellan tank/knän.

Hur tror du diverse grepptejp lirar med lite gegga i bilden? ;) Lär dig nyttja kroppsvikten, och att slappna av i händerna när tillfälle ges.
Lättare sagt än gjort...

Har du funderat på att byta överdrag på dynan?

Vart kör du?

Jodå, vet att det är i skallen problemet sitter :)
Kör lite blandat på Uringe, Botkyrka MK i Tullinge (bor där själv). En stor del av problemet ligger säkerligen i att jag började köra direkt med ett as till hoj (läs 426a). Är fortfarande novis på crossåka, betydligt mkt mer hemma på isen. Tror att mycket handlar om att få rutin på körningen och ta det lugnt första varven istället för att som nu vara lite för glad med högerhanden.

Många kör med griptape till skateboards på ramen för att få bättre fäste med sidan på stövlarna. Finns även färdiga luftboxdekaler med "sandpapper" konsistens men även det går ju att klippa till av skatetejp.

OK. Blir en kort tripp till feltema, hittade halkskyddstejp där för noll och ingenting.
Värt att testa en sväng först innan man investerar i något dyrare till min gamla surholk till cross.
Hon är redan på tok för bortskämd :fakta

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...