Stompgrip samt kraschpuckar till Aprilia

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Hej!

Nu är jag i farten igen.
Jag ska köpa stompgrip till min Aprilia SL1000 Falco -01 och vill ha med piggar samt att det ska vara mjuk gummi.
Det finns ju sådant som är med piggar med hårt gummi och det tycker jag inte hjälper så jätte mycket. Givetvis bättre än inget. Men jag vill ha bra grepp.

Vad kan ni rekommendera? :)
Dessutom vet jag att det inte finns några specificerade till min Falco så jag måste klippa till.

Juste! Om ja ska köpa på Ebay vad är det som man måste betala tull på? Är det elektronik saker eller bara om det är stort paket? Vet inget av det :eek:

Sist men inte minst. Finns några som har bra rekommendationer på kraschpuckar till min Falco. Funderar starkt på att borra i kåpan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kör med dessa nu på min gsxr, funkar aldeles utmärkt tycker jag.
http://butik.bactor.se/index.php?cPath=927_1067&osCsid=bik1jreih5ulij7pknlusaou47

Körde med stomgrip på min förra hoj, många gnäller på att de gör sönder stället.. Funka bra för mig, man vill ju åt funktionen. Köp några som liknar och klipp, eller universal. Jag tror du blir mer än nöjd med de som bactor säljer, Richard kanske kan få ännu bättre pris? :)
 

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Det var ju bra pris på dem också!

Ja jag har precis läst om det efter att jag la upp tråden att stompgrip kanske inte är det bästa ändå :p

Jag fixar det själv ;)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det var ju bra pris på dem också!

Ja jag har precis läst om det efter att jag la upp tråden att stompgrip kanske inte är det bästa ändå :p

Jag fixar det själv ;)

Har du inte ett ställ som är torrt som flis går de ju inte sönder på en dag;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mitt problem med grepp-pads på tanken är att sömmarna på insidan av knäna/låren nöts sönder mot dem, men meh, inte värre än att man kan lämna stället till en skräddare så får de klämma dit nya sömmar och en liten skinnlapp över den ytterst diminutiva ytan där det faktiskt nötts så.

Jag tycker att det ökade greppet lätt är värt lite ett lite nött skinnställ. :hihi
 

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Har du inte ett ställ som är torrt som flis går de ju inte sönder på en dag;)

Ja men precis! :tummenupp

Mitt problem med grepp-pads på tanken är att sömmarna på insidan av knäna/låren nöts sönder mot dem, men meh, inte värre än att man kan lämna stället till en skräddare så får de klämma dit nya sömmar och en liten skinnlapp över den ytterst diminutiva ytan där det faktiskt nötts så.

Jag tycker att det ökade greppet lätt är värt lite ett lite nött skinnställ.

Då chansar jag på att du har "volcano" alltså med prickar/piggar på.
Jag kanske funderar på snakeskin. Det kanske inte är super grepp. Men det är bättre än ingenting :)
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
jag har techspec tankgrepp på min, funkar kanon och ser bra ut. Köpte ett universal ark och klippte ut egen design.

tror jag har ett ark kvar eller så, du kan ju prova och se hur de känns

Kraschpuckar köpte jag för någon tusenlapp från ebay. någon brittisk företag var det, ingen fara med det.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Mitt problem med grepp-pads på tanken är att sömmarna på insidan av knäna/låren nöts sönder mot dem, men meh, inte värre än att man kan lämna stället till en skräddare så får de klämma dit nya sömmar och en liten skinnlapp över den ytterst diminutiva ytan där det faktiskt nötts så.

Jag tycker att det ökade greppet lätt är värt lite ett lite nött skinnställ. :hihi

Ska du ändå sy på en skinnlapp ber du om att få köttsidan utåt så får du genast bättre grepp och behöver som bonus kanske inte ha lika aggresivt greppgummi som tidigare. Jag har gått ett steg längre och gummerat de delar av stället som ligger emot tanken så nu har jag bra grepp även på hojar som saknar greppgummin.

Tur det för mitt favvogummi Tank Treadz verkar ha utgått.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top