Stompgrip fast billigare

om det ska vara billigt,footgripen på snowboard är samma material och kostar en tia styck,det är billigt det

Säljs på rulle hos IKEA för 29:90 eller nåt. Man får montera dubbelhäftande själv. Men nä, svårt att slå greppet i ex. Stomp.

:confused::confused::confused:
Menar du att det finns dubbelhäftande tejp för 29,90 kr på Ikea eller vad menar du?
IKEA säljer någon sorts plast jag tror det är meningen man ska ha i lådor för att saker inte ska glida omkring. Heter Rationell Variera om du vill kolla. Den säljs på rulle som är 50*150cm för 49:- om jag minns rätt. Blir många det av en rulle men jag har inte bestämmt om jag ska försöka limma den eller använda dubbelhäftande tejp. Råd någon?

IKEA säljer någon sorts plast jag tror det är meningen man ska ha i lådor för att saker inte ska glida omkring. Heter Rationell Variera om du vill kolla. Den säljs på rulle som är 50*150cm för 49:- om jag minns rätt. Blir många det av en rulle men jag har inte bestämmt om jag ska försöka limma den eller använda dubbelhäftande tejp. Råd någon?

IKEAs inlägg är bättre än ingenting men ganska långt från stomprips eller snakeskin, provade på min hoj, dubbelhäftande tejp @jula men fick
Använda handsprit för att få bort limresterna.

Not sent from an iProduct...

IKEAs inlägg är bättre än ingenting men ganska långt från stomprips eller snakeskin, provade på min hoj, dubbelhäftande tejp @jula men fick
Använda handsprit för att få bort limresterna.

Får väl till att prova när jag nu köpt det då och gillar jag känslan men inte effekten får det bli riktiga sedan.

det som kallas snakeskin, funkar det bra och förstör inte skinnstället som stomp gör?

det som kallas snakeskin, funkar det bra och förstör inte skinnstället som stomp gör?

Det är svårt att få det bästa av två världar men jag tycker det funkar mycket bra. Självklart kan greppet inte bli lika bra som stomp utan att vara elakt mot stället.

Har haft Techspec (snake skin), Tank tredz och Stompgrips på mina hojar. Rankar dem 1. Stompgrips. 2. Techspec. 3. Tank tredz. Ganska stort avstånd mellan pallplatsen på respektive märke/material.

Funkar kanon och tuggar stället nästan lika mycket som stomp (beroende på hur man kör självklart). Kniper man mycket med knäna så får man leva med skinnställ slitage.

Har haft Techspec (snake skin), Tank tredz och Stompgrips på mina hojar. Rankar dem 1. Stompgrips. 2. Techspec. 3. Tank tredz. Ganska stort avstånd mellan pallplatsen på respektive märke/material.

Jag tycker stompgrips funkar bäst om man inte är rädd för lite slitage på skinnstället. tanktredz är väl billigare i många fall men håller inte lika länge heller. Sliter ganska lite på stället.
Ibland går dem sönder riktigt fort...

Personligen tycker jag svarta stompgrips är snyggast jämfört med tanktredz då ALLA hojar jag sett har bubblor i den transparenta vilket påminner om ett dåligt toningsjobb på bilen. Och då har återfösäljare själv satt på det i en del av fallen... fail!

Precis som redan skrivits är det lådinläggen jag hade i åtanke. De ser ut som de som länkades i första inlägget.

Men ska man ha nåt som bettar ordentligt är det i mitt tycke Stomp som funkar bäst. Upplever att kraften jag behöver använda med stomp kontra de andra jag provat (Tanktreadz&snakeskin) är betydligt mindre och jag blir mindre trött efter en bandag exempelvis. Javisst, det syns på stället, men vad gör väl det? Blir ju ändå fullt i flugor och annat skit :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park