Stompgrip eller Tank Tredz

Jag hade stormgrips förra säsongen, och denna säsong kör jag med tank tredz. Jag gillar tank tredz mer, bättre grepp och snällare mot skinnstället. Enda tråkiga är att just till min modell vore det inte fel om de var större och gav grepp på en större yta, men finns även unviersala som man kan klippa till själv.

Polarn har snakeskin och det är fan det sämsta skit jag testat, det enda de gör är att hindra tanken från att få repor just där knäna vilar men annars fyller den inte huvudsakens funktion....att ge grepp om tanken.

Jag hade stormgrips förra säsongen, och denna säsong kör jag med tank tredz. Jag gillar tank tredz mer, bättre grepp och snällare mot skinnstället. Enda tråkiga är att just till min modell vore det inte fel om de var större och gav grepp på en större yta, men finns även unviersala som man kan klippa till själv.

Polarn har snakeskin och det är fan det sämsta skit jag testat, det enda de gör är att hindra tanken från att få repor just där knäna vilar men annars fyller den inte huvudsakens funktion....att ge grepp om tanken.

Jag har Techspecs "high fusion" och dom är vad jag förstått ännu "snällare" än snakeskin...men dom fungerar hur bra som helst. Man får ju se till att montera dom där man vill ha grepp, inte bara där man tycker det ser snyggt ut...

Jag har Techspecs "high fusion" och dom är vad jag förstått ännu "snällare" än snakeskin...men dom fungerar hur bra som helst. Man får ju se till att montera dom där man vill ha grepp, inte bara där man tycker det ser snyggt ut...

Tja!
Vart hittar man dom? Finns dom anpassade till olika modeller? typ R1 04-06...

Tredz är bra. Inte lika snyggt kanske, men de är ju där för att göra nytta.

Tja!
Vart hittar man dom? Finns dom anpassade till olika modeller? typ R1 04-06...

Du fick redan länken. Dom finns anpassade till olika modeller, eller så köper man universal (fyrkantigt ark) så får man med lite mallar som man kan använda/utgå från vilket jag gjorde. Tror jag använder mallen från en lite nyare R1 fast vänd upp&ner mot hur det var tänkt...vill ju ha så mycket grepp som möjligt där man trycker fast benet...

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard