Stomp Grips

Rickard

Lugnt och fint
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850, GSX-R 750Y
Hej,
funderar på att köpa StompGrips via Gruppköp - Stomp Pads här på sporthoj.

Det jag undrar är om det verkligen är så bra som man kan tro när man läser reklamen för dom. Jag tycker redan min tank är i bredaste laget (GSXR750 -00), och den blir ju inte smalare av att jag klistrar på StompGrips. Men visst kan jag uppleva den som lite hal ibland.

Vore det så bra med StompGrips (eller liknande), så borde väl rimligtvis någon av grabbarna i MotoGp eller liknande köra med det?

Jag har ingen lust att köpa posör-grejer, utan vill ha min hoj optimerad för roliga varv på bana. Blir det skönare att köra aktivt med StompGrips?

Någon som kört med StompGrips och har åsikter?

MotoGP-grabbarna är tränade att göra rätt från början. Stompads underlättar vad det hela handlar om, vilket är att knipa tag om tanken vid inbromsning och i nerlägg.

Jag tycker det funkar. Jag körde inte med det 2006, men kommer att göra det i år igen för jag tycker mig komma ihåg att jag halka runt mindre 2005.

jag tycker det underlättar mycket faktiskt inte alls lika halt plus att det är lättare vid inbrommsningen

Det låter som att det funkar alltså. Jag beställer väl ett par och provar då. Tack för hjälpen.

..
Vore det så bra med StompGrips (eller liknande), så borde väl rimligtvis någon av grabbarna i MotoGp eller liknande köra med det?
..

Thomas Luthi är en av få som kör med stomppads i GP. Men det kan iof bero på att en av hans tränare är från en skola som förespråkar sånna.

Hittar inga riktigt bra bilder på det. Men man kan ana att det sitter nått sånt på dessa bilderna på Luthis fjolårshoj. :)

Bifogat

• sp.JPG
    sp.JPG
    96.1 KB · Visningar: 130
  • sp-2.JPG
    sp-2.JPG
    108.7 KB · Visningar: 79
  • sp-3.JPG
    sp-3.JPG
    140.5 KB · Visningar: 124
Jag gillar Stomp, både när jag kör och när jag bärgar hojar... Bättre fäste i tanken när vi ska resa upp en NSB... så vi saknade dina stompar ifjol Swedie ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...