Stolt Pappa

Fattar inte riktigt det här.. Min första tunga moped jag skaffade va en R1 och den stod på morsan samt var försäkrad på morsan.. 2560:- hel/helår :tummenupp MEN försäkringen som vi hade på den va en sorts två personers försäkring.. morsan stod som första förare jag som andra.. morsan hade en självrisk på 6000:- . Andre föraren dvs jag hade en självrisk på 12000:- ÄR det en skenförsäkring eller? kan tillägga att jag klotade med den och den blev löst, och jag 12 papp fattigare. Självklart betalade jag allt själv från mc till försäkring till självrisk. Så va jag en skurk?

sajk skrev:
när du ska sälja bågen, har du funderat på om DIN försäkring täcker om den som provkör eventuellt skulle krascha?

jorå, den täcker.. polarn vurpade min 640 och låg på sjukan i 2-3månader, då funkade min försäkring finfint.

D-MAN 660 skrev:
Fattar inte riktigt det här.. Min första tunga moped jag skaffade va en R1 och den stod på morsan samt var försäkrad på morsan.. 2560:- hel/helår :tummenupp MEN försäkringen som vi hade på den va en sorts två personers försäkring.. morsan stod som första förare jag som andra.. morsan hade en självrisk på 6000:- . Andre föraren dvs jag hade en självrisk på 12000:- ÄR det en skenförsäkring eller? kan tillägga att jag klotade med den och den blev löst, och jag 12 papp fattigare. Självklart betalade jag allt själv från mc till försäkring till självrisk. Så va jag en skurk?

Tja, försäkringen beräknades på på din mor och jag gissar att hon inte körde den en meter?
Den borde beräknats på dig och blivit betydligt högre.
Summan av det är väl att du betalat alldeles för lite.

själv så har ja precis köpt min hojj nu sparar ja till mitt körkort min snälle far ska hjälpa mig lite för han tycker de e kul ja vill ha mc :D

JonnyN skrev:
Har du inte råd att stå på hojen själv ska du fan inte ha hoj iheller :kocko

När jag väl har köpt hoj så kostar det ju ingenting att stå på hojen... om jag inte vill förbättra lacken eftersom den antagligen kommer att bli repig :kocko

Skorpan skrev:
Dagens ungdom ska ta allt så jävla för givet...
mamma,jag har inte råd med det,kan du betala??? pappa???
Strävar du efter nåt-gör nåt åt det istället istället för och ta allt för givet!!!
allt går,bara viljan finns....

"Dagen ungedom"? Hur gammal är jag då? Det verkar du tydligen ha koll på.

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att det är jag som betalar.
Du kanske gillar att göra av med alla pengarna på hojintresset? Själv föredrar jag om man kan använda pengarna till annat också. Du väljer alltid det dyraste alternativet?

Olof.B skrev:
"Dagen ungedom"? Hur gammal är jag då? Det verkar du tydligen ha koll på.

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att det är jag som betalar.
Du kanske gillar att göra av med alla pengarna på hojintresset? Själv föredrar jag om man kan använda pengarna till annat också. Du väljer alltid det dyraste alternativet?

det går så fort - från att vara en trevlig och fin tråd till att bli pajkastning. :4skrika

grattis till kort och hoj. När jag får barn ska dom oxå åka hoj :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...