stolt mc ägare!!

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
CBR 929
vill bara säga att mc folk är fan kanon !!

Kom hem från oslo nu ,på vägen dit omkring uddevalla så
stannade jag o märkte att mitt kedjelås hade hoppat sin väg
stog där o beklagade mig ,då stannade en annan mc gubbe o frågade om jag behövde hjälp sen stannade 6 mc förare till ,ingen åkte förbi alla första sju stannade o en av dom hade ett kedje lås som passade , :tummenupp
stolt att tillhöra mc folket.

Ja, visst är vi ett trevligt släkte. :tummenupp

Stannar alltid om en MC står längs vägen, dock är jag lite sämre om det står en bil.

fast mc-åkare är som folk är mest antar jag?
Jag har inga andra erfarenheter av det iaf.
Fast man kanske litar mer på hojfolk vid vägkanten om man själv kommer åkande på hoj, det finns väl nån slags underförstådd samhörighet kanske.
Fast det beror ju på om det är nån HA knutte som står där:-)

Silwer skrev:
fast mc-åkare är som folk är mest antar jag?
Jag har inga andra erfarenheter av det iaf.
Fast man kanske litar mer på hojfolk vid vägkanten om man själv kommer åkande på hoj, det finns väl nån slags underförstådd samhörighet kanske.
Fast det beror ju på om det är nån HA knutte som står där:-)

För mig är det SJÄLVKLART att stanna om en hoj står vid kanten! "Hejandet:hej " Måste ju betyda att man hjälper en hoj broder/syster i nöd!

Fick själv hjälp av några hoj gubbar förra året när jag hade en FZR 1000 ... soppapumpen hade pajat och vi var på väg till Gotland, SURT! Gubbarna som var rena Mcgyver's lyckades koppla förbi pumpen, åg till att vi kom till en mack (så länge jag hade över halvtank gick den på självtryck)

Missade båten men fick plats på en lastpråm(!) :D Senare, det var jag och polaren och två lastbilschaffisar på hela båten, fick en hytt och mackor för 100 spänn... :tummenupp

Last edited:
tpe-swe skrev:
vill bara säga att mc folk är fan kanon !!

Kom hem från oslo nu ,på vägen dit omkring uddevalla så
stannade jag o märkte att mitt kedjelås hade hoppat sin väg
stog där o beklagade mig ,då stannade en annan mc gubbe o frågade om jag behövde hjälp sen stannade 6 mc förare till ,ingen åkte förbi alla första sju stannade o en av dom hade ett kedje lås som passade , :tummenupp
stolt att tillhöra mc folket.

Det är soft, en speciell underförståd gemenskap! Bikers har samma sammhörighets känsla som båtfolket typ, fast dom e töntiga och vi coola :notme

:hej :hej :hej

Silwer har fel, MC-folk är mycket trevligare!

Tror det handlar lite om livsfilosofi. På motorcykeln tar man saker som dom kommer, man är livsnjutare. Om det ska svängas höger eller vänster i nästa korsning är ett mindre problem... Och varje hoj är besjälad, vilet är mer än vad man kan säga om de flesta fyrhjulingar :).

Jag kör bara för att jag tycker det är kul, det där med själarna vet jag inte riktigt vad som menas med:-)
Det ingår inte i nån livsfilosofi för mig heller, det låter djupt, det är kul bara.

Kongo skrev:
:D det var jag och polaren och två lastbilschaffisar på hela båten, fick en hytt och mackor för 100 spänn... :tummenupp

Vad fick chaffisarna då? :(
Du sålde dig billigt min käre Kongo,,jäkligt billigt. ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back