Stolt ägare till GoPro HD Motorsports Hero:)

Köpte en Go Pro HD tidigare i somras o e sjukt nöjd.

Jag har satt ett självhäftande fäste på ena kraschpucken vid motorn..
blir riktigt ballt när man lyckas få med både vägen och framhjul/dämpare.

När man sen klipper ihop en film tycker jag iallafall det är roligare ju fler kameravinklar man har, även filmat från tanken.

Testa även denna:

2469365-origpic-3283d9.gif

Hur funkar fästet för hjälmen på motorsports varianten? Är det någon form av dubbelhäftande? Eller är det sugkopp?

Hur funkar fästet för hjälmen på motorsports varianten? Är det någon form av dubbelhäftande? Eller är det sugkopp?

Det är ett dubbelhäftande fäste

Har en fråga till jag tänkte på nu när jag satte dit mitt första fäste.

När man monterar fästet baktill ska man sätta det i mitten eller på ena sidan av bakdelen? Tänkte först och främst ha det till att kolla min kroppsposition i kurvor mm.

Last edited:
satte fast min contour 1080P på backspegeln med silvertejp, tyckte det blev schysst bild (dock är jag lite mongo så filmade i lo-res läget:huvet).

[YOUTUBE-ID]bsCvsIm8xHI[/YOUTUBE-ID]

tyvärr har det bara regnat sen jag fick hem kameran så har inte hunnit bli nån 2a tur :gnissla

ed: just de ja, contour sparar filerna i .MOV , vilket program är bäst att redigera dom i för en total noob som jag? (gärna gratis med :gnissla)

Last edited:
Kameran i mitten

När man monterar fästet baktill ska man sätta det i mitten eller på ena sidan av bakdelen? Tänkte först och främst ha det till att kolla min kroppsposition i kurvor mm.

Så här ser det ut i mitten. Tycker det fungerade bra. Inte min rumpa pi bild, en tjej på Gotland Ring som fick låna kameran ett pass.

Bifogat

• kickis rumpa.jpg
    kickis rumpa.jpg
    38.9 KB · Visningar: 167
Så här ser det ut i mitten. Tycker det fungerade bra. Inte min rumpa pi bild, en tjej på Gotland Ring som fick låna kameran ett pass.

Fan vilken bra kvalitet du fick på stillbilden.. körde du 60fps? jag körde 30 och då blir det såhär :(

Bifogat

• cutsen.jpg
    cutsen.jpg
    137.9 KB · Visningar: 131
Tycker det är rätt schysst om man flyttar bak kameran lite. Dock kan den vara lite ivägen vid nedlägg.

[YOUTUBE-ID]K8JbxIBwiKM[/YOUTUBE-ID]

Nu har jag varit ute och filmat hela dagen och njutit men man har också haft den där turen alla längtar efter....not!:mad: På filmerna syns en liten(inte stor alls men den syns) vit prick som visar sig vara ett stenskott:(

För övrigt är jag grymt nöjd med mitt inköp:D

Faan då.... skulle inte ha läst den här tråden:huvet:huvet

Nu vill jag ha...

Var köper ni, vad ska man köpa till och vad kostar det?
//
Benny

Vi säljer dem på Honda MC Center Göteborg, har även minnes kort, laddare mm.
Std. modellen 2199:-
HD modellen 3849:-

Faan då.... skulle inte ha läst den här tråden:huvet:huvet

Nu vill jag ha...

Var köper ni, vad ska man köpa till och vad kostar det?
//
Benny

Finns på RaidoPower (värmdö, men tror det bara är beställning via internet/telefon där) samt Scandinavian Photo på Kungsholmen (alltid roligare att klämma o känna på grejjerna lajv ;) ). 5kr billigare på Raidopower, men å andra sidan tillkommer ju frakt där(99:-) :D

jag ska iaf införskaffa en, blev sjukt imponerad av kvaliten på den där lilla cigarettasksformade saken (den kanske tom är mindre :va )

Finns på RaidoPower (värmdö, men tror det bara är beställning via internet/telefon där) samt Scandinavian Photo på Kungsholmen (alltid roligare att klämma o känna på grejjerna lajv ;) ). 5kr billigare på Raidopower, men å andra sidan tillkommer ju frakt där(99:-) :D

jag ska iaf införskaffa en, blev sjukt imponerad av kvaliten på den där lilla cigarettasksformade saken (den kanske tom är mindre :va )

Tack för alla förslag, men jag beställde idag från GoPros hemsida..
$299 Motorsport HD
//
B

Tack för alla förslag, men jag beställde idag från GoPros hemsida..
$299 Motorsport HD
//
B

Berätta gärna vad slutnotan blir, inkl skatt, tull osv. Det var det som var mitt största orosmoment att inte veta vad det slutar på när man väl har den i handen.

Så där... då var den inhandlad o testa... grymt kul pryl.

Nån som har nån länk till nån sida med lite guidening om hur man enklast o snabbast gör om till tex youtube filmer (är inte helt n00b på detta men det är fanimej en hel djungel att ta sig igenom med codecs o decoders etc etc så jag tänkte få lite snabbhjälp :) )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti