Stoldforsakring racehoj?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja.

Undrar om nan har ett tips pa en vettig stoldforsakring av en racehoj? Mitt bolag (Folksam) vagrar att forsakra tavlingsfordon.

Vart har ni era hojar forsakrade?

mvh/Lasse

Ring Trygg-Hansa och fråga efter Svemo-försäkringen. Uppge märke, modell, årsmodell, slagvolym, ramnummer och motornummer.

Är hojen reggad eller inte? Min är reggad och då fungerar avställningsförsäk mot stöld och brand.

Har Dinaförsäkringar som bolag, ca 250kr i månaden.

southwick skrev:
2567790 Tja.

Undrar om nan har ett tips pa en vettig stoldforsakring av en racehoj? Mitt bolag (Folksam) vagrar att forsakra tavlingsfordon.

Vart har ni era hojar forsakrade?

mvh/Lasse

Jag har haft både oreggad rr-hoj och en cross försäkrade hos Trygg-Hansa. Tror dom kallar det för garageförsäkring. Osäker på premien men har för mig att den ligger runt 3-5.000 per år.

Neutral skrev:
2567820 Ring Trygg-Hansa och fråga efter Svemo-försäkringen. Uppge märke, modell, årsmodell, slagvolym, ramnummer och motornummer.
Är det som skrivs ovan en premie på ca 3-5.000:- och vet du vad den täcker?

sandstream skrev:
2568062 Är det som skrivs ovan en premie på ca 3-5.000:- och vet du vad den täcker?

Stöld, brand. Premie beroende på kubik och årsmodell ( då den i första hand är till för cross ) men funkar ju även på oreggade RR hojar.

Vad jag vet iaf

sandstream skrev:
2568062 Är det som skrivs ovan en premie på ca 3-5.000:- och vet du vad den täcker?

Har för mig att den täcker stöld, även under transport. Mer vet jag inte men det är ju bara att ringa dom.

sandstream skrev:

Transport, stöld och brand (i garage eller under transport), inga skador som sker på banan täcks såklart.
Har för mig det var två olika försäkringsbelopp, det ena på 50kkr, det andra på 70kkr. Givetvis högre premie för det högre beloppet.

Sitter med TH i telefon nu. De är ju inte snabba direckt.

Edit: Fick bli garageförsäkrad för ~4000 om året. Befängda priser tycker jag. Men men.

Den här Svemoförsäkringen skulle visst, enligt hennes uppgift endast gälla oregistrerad CROSSHOJ.

Edit2: Min garageförsäkring baseras ju på halvförsäkringen, eftersom hojen är reggad. MYCKET märkligt är då att halvförsäkringen är ~2000 dyrare än min gamla R750 från samma år.

Last edited:
Även Länsförsäkringar kan försäkra oreggade hojar, man får uppge märke, cylindervolym, ram- och motornummer. Då blir den halvförsäkrad plus transportförsäkring, pris som ovan ungefär.

hållundan skrev:
2568214 Sitter med TH i telefon nu. De är ju inte snabba direckt.

Edit: Fick bli garageförsäkrad för ~4000 om året. Befängda priser tycker jag. Men men.

Den här Svemoförsäkringen skulle visst, enligt hennes uppgift endast gälla oregistrerad CROSSHOJ.

Edit2: Min garageförsäkring baseras ju på halvförsäkringen, eftersom hojen är reggad. MYCKET märkligt är då att halvförsäkringen är ~2000 dyrare än min gamla R750 från samma år.
If brukar va riktigt billiga på avställningsförsäkringar, hör med dom!

Kanske bättre att parkera hojen i sovrummet och kedja fast den runt foten på nätterna vid träning/tävling :D

hållundan skrev:
2568214 Sitter med TH i telefon nu. De är ju inte snabba direckt.

Nej det är fel, det gäller även rr-hoj. Min r6 02 skulle kosta 2497 kr/år.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...