Rätt och fel.
Vad tänker killen med egentligen, ZINGO?!?
Han tänkte rätt, bruden är minderårig, ingen skumpa för henne...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rätt och fel.
Har inte fattat det där med Stockholmsveckan alls...
Medeltidsveckan däremot!![]()

Det där är det bästa jag har sett på hela veckan.Fattig Nollåtta![]()

Säg rent hypotetiskt att jag tankar 240n, sätter på mig arméns (gamla) keps, stoppar i en prilla av knytnävsstorlek, klär mig i jeans flanellskjorta och träskor...
Hur skulle bemötandet vara?
Nästan så man måste testa på kul.

Säg rent hypotetiskt att jag tankar 240n, sätter på mig arméns (gamla) keps, stoppar i en prilla av knytnävsstorlek, klär mig i jeans flanellskjorta och träskor...
Hur skulle bemötandet vara?
Nästan så man måste testa på kul.

NAJ! Är det någon vecke som gällar på öjn, så ar det lellevecken!![]()
Sthlmsveckan i all ära. Det är vansinne på hög nivå men i jämförelse med rådande medeltidsjippo är den som en fröjd. Parapappaa paa paa paa paaaraapaaa har bytts mot bjällror och näverhattar. Vuxna människor med rösträtt har säckvävskreationer på sig som mamma sytt åt dem. Det är som att vandra runt i en mardröm i Visby denna veckan.
Tänk om man har ett stort bolag som omsätter massor med pengar och man anförtrott hanterandet av dessa till en välrenomerad revisor som man sedan springer på på Hästgatan i bjällerdräkt och plastsvärd, slickandes på en bägare med en kula violglass och en gammal vanilj.
2 funderingar: 1. Hade folk verkligen bjällror på sig på medeltiden? Var inte risken stor då att man blev beskylld för häxeri, häleri, snatteri, mm och att påföljderna för dessa var lätt upplevelserika? Gjorde man inte bäst i att hålla låg profil?
2. Hur fan kan "bjällerdräkt" finnas med i Firefox rättstavningskontroll?![]()
Sthlmsveckan i all ära. Det är vansinne på hög nivå men i jämförelse med rådande medeltidsjippo är den som en fröjd. Parapappaa paa paa paa paaaraapaaa har bytts mot bjällror och näverhattar. Vuxna människor med rösträtt har säckvävskreationer på sig som mamma sytt åt dem. Det är som att vandra runt i en mardröm i Visby denna veckan.
Tänk om man har ett stort bolag som omsätter massor med pengar och man anförtrott hanterandet av dessa till en välrenomerad revisor som man sedan springer på på Hästgatan i bjällerdräkt och plastsvärd, slickandes på en bägare med en kula violglass och en gammal vanilj.
2 funderingar: 1. Hade folk verkligen bjällror på sig på medeltiden? Var inte risken stor då att man blev beskylld för häxeri, häleri, snatteri, mm och att påföljderna för dessa var lätt upplevelserika? Gjorde man inte bäst i att hålla låg profil?
2. Hur fan kan "bjällerdräkt" finnas med i Firefox rättstavningskontroll?![]()
"Lelleveckan - Veckan för alla oss som älskar överviktiga människor i fransjackor"
Jag har varit där en gång och kommer aldrig mer sätta min fot där. Jag undrar vad som är värst, patrasket som är på Lelleveckan eller bratsen på stockholms-veckan. Sistnämnda är inte lika överviktiga så jag röstar på dem.
När var du där? håller med dig förutom just i år! Det VAR bättre än andra år jag varit där, mindre fetma/fläsk och mosbricksansikten och t.om folk (läs tjejer som såg bra ut) som åkt båt över bara för att parta! Fransfolket håller sig för sig, mycket sportcyklar tyckte jag!"Lelleveckan - Veckan för alla oss som älskar överviktiga människor i fransjackor"
Jag har varit där en gång och kommer aldrig mer sätta min fot där. .
DN hade ett ganska intressant reportage om det hela. Läs och lär..![]()
När var du där? håller med dig förutom just i år! Det VAR bättre än andra år jag varit där, mindre fetma/fläsk och mosbricksansikten och t.om folk (läs tjejer som såg bra ut) som åkt båt över bara för att parta! Fransfolket håller sig för sig, mycket sportcyklar tyckte jag!
"Lelleveckan - Veckan för alla oss som älskar överviktiga människor i fransjackor"

Ja det märks att det var "ett par" år sedan.
Fransjackorna är numera en minoritet på lelleveckan....har minskat för varje år.
Tycker du ska göra ett försök och åka dit igen. Kul som få!![]()
![]()
Men du missade tydligen det resterande jag skrev? Fransjackorna var nog inte ens i majoritet när jag var där, det var däremot patrasket.
Jag åker hellre med ett gäng mc-åkare till gotland-ring och sen stannar över helgen och super, det ger antagligen lite mer![]()
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!