Stockholmsresa IDAG?

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Stockholmsresa IDAG (för att lägga en ros vid NK)?

Tjena,
Jag tänkte åka till 08 och lägga en blomma utanför NK. Är det någon av er som känner som jag och kan avvara lite tid så ring mig så fort ni kan! :fakta
Jag åker under eftermiddagen, så ring NU om ni kan hänga med efter jobbet el. liknande!

Mvh,
Jens 070-306 406 1

Last edited:
Vi tänker åka i morgon istället, när vi ändå ska ut å toura med BMW klubben å Galne Dansken....
Efter vi kommer tillbax från vaxholm antagligen innan blir så tidigt på morgonen...

Men ett SUPER insiativ av dig NinjaNurse!!!
Ju fler hojåkare som visar att vi inte står bakom det som sker i samhället, med mord å elende...

Möjligtvis några fortkörningar men det räknas inte hit!!!

Varför åka dit och lägga pengar på blommor?? Är det inte bättre att skicka in en slant till cancer & trafikskadades riksförbund?,amnesty,röda korset eller något annat förbund? Vem uppskattar blommor när man ligger i en svart säck? Kan man inte visa sina symmpatier utan att gynna blomsterhandlarna?
(pollen och pistillallergiker)

beelsebub skrev:
Varför åka dit och lägga pengar på blommor?? Är det inte bättre att skicka in en slant till cancer & trafikskadades riksförbund?,amnesty,röda korset eller något annat förbund? Vem uppskattar blommor när man ligger i en svart säck? Kan man inte visa sina symmpatier utan att gynna blomsterhandlarna?

Du har (tyvärr..) delvis rätt angående uppskattningen av blommorna... Fast jag tror nog att det gesten som sådan (att visa sitt deltagande i sorgen) som är själva grejen. Lägga dit plast/tyg blommor skulle nog också gå bra.
En gemensam aktion från UaRR skulle vara en roligare gest.

//B

Håller med kortstubina!! Varför måste A.L få alla blommor?? Är hon värd mer än alla andra här i sammhället som blir mördade, slagna, lemlästade??

kortstubina skrev:
Vi tänker åka i morgon istället, när vi ändå ska ut å toura med BMW klubben å Galne Dansken....

Hmm, kommer att vara i sthlm imorrn en stund på fm, får man kanske haka på?? I så fall tid och plats? Beror iofs på om jag hinner...

beelsebub skrev:

Skojar du eller är du bara dum? Jag förstår delvis vad du menar men du utrycker dig omdömeslöst!

Nu har jag varit där, och det känns bra att ha visat min uppskattning till en av sveriges främsta utrikesministrar och en mycket framstående representant för Sverige i europasammanhang. Att hon inte ser blommorna själv har jag redan räknat ut, och så dum är jag inte att DU behöver tala om det för mig! Hon har dock anhöriga, en man och två barn bl.a., samt uppmärksamhet från ett helt Sverige och stora delar av Europa.

Tro nu inte att jag inte föraktar den som mördade femåringen eller någon annan som begår liknanade brott, det gör jag. Men jag kan inte turnera runt i Sverige och dela ut blommor. Detta ser jag som en stor förlust för vårat land och det vill jag visa!

Var nu snäll och ge mig inga fler fåniga kommentarer för att jag vill visa min sorg i just detta fall, du behöver ju inte åka dit om det känns så meningslöst för dig!!!

Btw så skänker jag pengar varje månad till Amnesty och Rädda Barnen, samt spontant till andra organisationer som har gott rykte. Trots detta kan jag lägga pengar på en blombukett!

Nej, jag hoppas att du bara skojade, men jag tror inte det. Tack för mig!

Mvh,
Jens

Lugn o fin nu Jens. :hej
Visst var det väl klumpigt formulerat, men vi behöver ju inte skrämma bort nykomlingar direkt.. Vi måste ju invagga dom i falsk säkerhet innan vi slår till.. :brynad :D

Alla dabbar sig lite i nya sällskap innan man kommit in i gruppen.

Vi var där nu i kväll/natt.
Det var vackert, men läskigt, att det var knappt 3 dygn sedan en mördare strosade fram just där i väntan på sitt offer.
Men ni som inte har tagit er tid att fara bara förbi å ägna en tanke åt det som hänt råder jag er till att göra det.

MVH/ Kortstubina

Lucky Luke skrev:
Vi var där nu i kväll/natt.
Det var vackert, men läskigt, att det var knappt 3 dygn sedan en mördare strosade fram just där i väntan på sitt offer.
Men ni som inte har tagit er tid att fara bara förbi å ägna en tanke åt det som hänt råder jag er till att göra det.

MVH/ Kortstubina

Jag har så svårt att förstå varför man ska åka förbi och lägga en blomma jusst där, visst det är jättetråkigt att hon har blivit mördad det är inget snack om det, men 5åringen som vart mördad är ännu tråkigare och ännu mer fel, en 5åring är mer försvarslös och mer oskyldig. Att dom i tv tar upp Annas mord och diskuterar dom politiska aspekterna i det tycker jag är rätt, men att dom ägnar timmar åt sörjande medans 5åringen får en 2sec tycker jag är fel.

ConfuseD skrev:
Jag har så svårt att förstå varför man ska åka förbi och lägga en blomma jusst där, visst det är jättetråkigt att hon har blivit mördad det är inget snack om det, men 5åringen som vart mördad är ännu tråkigare och ännu mer fel, en 5åring är mer försvarslös och mer oskyldig. Att dom i tv tar upp Annas mord och diskuterar dom politiska aspekterna i det tycker jag är rätt, men att dom ägnar timmar åt sörjande medans 5åringen får en 2sec tycker jag är fel.

Håller med dig men det är så långt till Arvika :fakta
Men folk hade skrivit om dels 5-åringen och även den 16-åriga tjejen på kort bland A.L´s blommor.
Man kan ju tänka på andra också även om man är långt borta.

Ja, hrmm.... Det blev visst ett långt inlägg. Kände mig lite påhoppad tror jag...
I alla fall så gör det inget, jag är såklart inte sur! Det blir jag ju aldrig (jo, en gång och då skakade t.o.m. stålmannen (han finns)). :hej

Sådant här händer varje dag, det är tur att man slipper veta av allting - då skulle man ju bli galen! :kulspruta :död

Hoppas att ni fick en trevlig åktur med BMW-klubben, själv åkte jag på en riktig "åktur" inatt med stora glas whisky vid 3-tiden. :rock Inge köra idag, trots underbart väder! Skäms gör jag... :crash

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT