Stockholms Mc-varuhus är fan bäst!

sgtpepper skrev:
2361634 500 spänn för en service, om än så liten, låter inte rätt. Inte på något sätt.

500 spänn täcker inte ens timkostnaden för mecken och än mindre material som olja och filter.
Jag tycker också det låter som påhitt. Det vore inte första gången...

Victor skrev:
2362101 Ja, så istället för att tacka snubben som gjorde det svart och snodde matrialet från sin arbetsplats så hänger Herman ut honom på det här forumet.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Det var ett vanligt hederligt vitt jobb så det var inga konstigheter där.

Eskilsson skrev:
2362194 Det intressanta är ju vad du pyntade för däcket.
Folk som gör en service och "slänger på ett däck" är nog en av dom bästa kunder en verkastad kan ha. Dom tjänar 500 kr på servicen och 1500kr på däcket för att du inte vet vad det kostar annars.
Normalt utpris för ett bakdäck till din hoj ligger på 2800- 3200kr beroende på däck i butik. medans du lätt kan köpa det för 1300 - 1500 om du tittar dig omkring.

Här är lite insideinformation från en som jobbar i branschen och tom på ovan nämnda ställe ;)

Visst är det bra med merförsäljning som försäljning av ett däck i samband med service innebär. Så är det väl i alla branscher, vad man än jobbar med?!

Det däck som monterats är Michelin Power, kostar 2495:-
Var hittar du det för 1300-1500:-, är lite nyfiken då vi isf skulle vara intresserade av att byta inköpsställe om man kan köpa däck för det priset då det är en bra bit under vårat inköpspris...

Herman: Kul att du var nöjd med servicen, meken blev mycket glad då han läste detta.

Last edited:
Herman skrev:
2362270 Okej, jag betalade 4100:- totalt.... Vilket jag är nöjd med, med tanke på service och allt runt omkring.

Sen är jag inte den som orkar springa runt och leta efter de billigaste däcket.... :tummenupp

Betalade du kort eller kontan?

men shit va alla hugger på minsta detalj han ger ifrån sej, va glad för att han fick ett grymt pris o kunde le hela vägen hem istället ! :) det är sånt som man kan leva på ett tag när man annars måste stå på jobbet o knega dag ut o dag in!

cleaner skrev:
2362386 Visst det kanske var bra service men vad innefattar en 600-milservice ?
Lät i vilket fall dyrt totalpris trots "servicen", nu lät det som överpris vilket mer
stämmer överens med min uppfattning om nämnda ställe.

Olja+filter gissar jag på, sen ska det väl vara koll på massa andra saker som jag inte kan i huvet. Står väl i handboken, eller serviceboken.
Ett normalt pris brukar väl ligga på runt 1500:- om jag inte har helt fel för endast service :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman