Stockholmare se hit!

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Vi tänkte åka till stockholm och gå på mässan i helgen och tänkte bo på ett scandichotell.
Då jag är usel på våran kungliga huvudstad så undrar jag om det finns något i närheten eller något lämpligt ställe där det även finns god mat (tips på resturang mottages tacksamt) och lite kul publiv.
Alltså,ligger mässan centralt eller ?jag har f-n ingen aning.:rodnar
Mc-relaterat mjao,lite ivf.
Turture

Vi tänkte åka till stockholm och gå på mässan i helgen och tänkte bo på ett scandichotell.
Då jag är usel på våran kungliga huvudstad så undrar jag om det finns något i närheten eller något lämpligt ställe där det även finns god mat (tips på resturang mottages tacksamt) och lite kul publiv.
Turture

mässan ligger i älvsjö en förort i södra sthlm cirka 5-10 min bilfärd från söder.
om ni ska bo på scandic så skulle jag föreslå det som ligger vid medborgarplatsen då är ni i hjärtat av söder med en bra bit över 100 krogar att välja mellan en taxiresa där ifrån till mässan kostar cirka 200 kr

Här är URL:en till det hotell fleshgear skriver om, hotell Malmen: http://www.scandic-hotels.se/malmen

Bor ni där så kan ni antingen som sagt ta taxi till mässan, eller ta pendeltåget från Södra Station, det är skitsmidigt, tar 5 minuter att gå från hotellet till stationen och sen är det bara två stationer att åka till Älvsjö, tar 5-6 minuter.

På söder finns ett jätteutbud med krogar, bl.a Debaser Medis 200 meter från hotellet.

Last edited:
Turture

Annars har ni SH pub den kvällen på gamla Tivoli på Hornsgatan. :yoparty
Se tråden om det.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144937

lånar tråden lite :)
vi kommer bo på continental vid centralen .. finns det något bra ställe där omkring?

Tack fleshgear å sgtpepper för snabba å givande svar.
MrNice80,ok shpub får väl söka på det,låter ju trevligt.

Beror väl på vad man gillar.

Tycker man om öl ska man kika in på Belgo-baren.

Ca 300 olika sorters belgisk öl serveras :)

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...CSB:TextBoxWho=belgo+baren&UCSB:TextBoxWhere=

Eller Monks café, mer än 1000 olika sorters öl, störst utbud i hela Stockholm (Sverige?). Lite halvskum serveringspersonal när jag var där sist dock. McKinlay's vid Västermalmsgallerian är ett annat grymt ölställe med skitmånga öl på fat och bra personal. Nu blev jag sugen på öl... :)

lånar tråden lite :)
vi kommer bo på continental vid centralen .. finns det något bra ställe där omkring?
Du tar en taxi o ber honom köra dig till "pub anchor". kostar ca 50 spänn.Hårdrocksställe med liveband.Är du ung o välklädd har du gångavstånd till "hirchenkeller",garanterat hugg där.Från stationen tar ni pendeln som går mot södertälje eller nynäshamn.Båda gör stopp i älvsjö.

Last edited:
mässan ligger i älvsjö en förort i södra sthlm cirka 5-10 min bilfärd från söder.
om ni ska bo på scandic så skulle jag föreslå det som ligger vid medborgarplatsen då är ni i hjärtat av söder med en bra bit över 100 krogar att välja mellan en taxiresa där ifrån till mässan kostar cirka 200 kr

Jeffla skit, totalt i stan här finns det 4 krogar.. och alla tar överpris på ölen :huvet

När ni nu pratar söder varför säger ni inget om Kellys eller Gröne Jägaren????

Eller Monks café, mer än 1000 olika sorters öl, störst utbud i hela Stockholm (Sverige?). Lite halvskum serveringspersonal när jag var där sist dock. McKinlay's vid Västermalmsgallerian är ett annat grymt ölställe med skitmånga öl på fat och bra personal. Nu blev jag sugen på öl... :)

Apapap... Delirium i Göteborg har mest öl i sverige.
2000 olika sorters öl från 70 olika länder.
Dessutom 39 olika sorters fatöl.

:tummenupp

Om ni nu kommer att bo vid medborgarplatsen så är ett tips att besöka soldaten svejk (östgötagatan). God mat med rejäla portioner för rimliga priser och tjeckisk öl på fat. Trevligt ställe... Vill man ha värsta röjet under kvällen så finns det andra ställen att förflytta sig till efteråt.

Varför nämner ingen Sveriges mittpunkt för nattliv & party, Stureplan?

Är det självklart att hojåkare vill armbågas på Soldaten Svejk? Är alla hojåkare hårdrockare som vill headbanga till sunkig rock på Sveavägen?
Skallas på Kellys? Titta på allmänt skabbiga brudar på söder?

Åker jag till Göteborg så vill jag inte gå till deras "Hirschenkeller" direkt:rolleyes:

Lämna icemantröjorna & tubsockorna hemma och gå på tex Solidaritet så ni får uppleva vad det egentligen betyder med HUVUDSTAD. Sunkiga hak finns väl i hela Sverige?

Lycka till.

Är det självklart att hojåkare vill armbågas på Soldaten Svejk? Är alla hojåkare hårdrockare som vill headbanga till sunkig rock på Sveavägen?
Skallas på Kellys? Titta på allmänt skabbiga brudar på söder?

Åker jag till Göteborg så vill jag inte gå till deras "Hirschenkeller" direkt:rolleyes:

Lämna icemantröjorna & tubsockorna hemma och gå på tex Solidaritet så ni får uppleva vad det egentligen betyder med HUVUDSTAD. Sunkiga hak finns väl i hela Sverige?

Lycka till.

Där sade du några sanningens ord. "Vi mc-åkare" kategoriseras tillräckligt ändå.
:)

Lycka till.

Nog för att jag håller med dig om Hirschenkeller, men visst fan är det så mycket bättre att gå ut på söder än stureplan? Har stött på mer pundar-idioter samt 16 åriga svin på stureplan än på söder!

Men visst, vill man pröjsa 100 spänn för en fatöl och stå och svettas med mycket drygt folk så :)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!