Stockholm stad verkar ta bort MC-rutor

  • Thread starter Thread starter RN
  • Start date Start date

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det verkar som att sthlm stad tar bort MC-rutorna nu, lite som jag gissade när nya reglerna infördes så även om de, kanske, sänker avgifterna så kommer det inte finnas några ställen att ställa hoj i staden.
I Årsta där jag bor målade de förra året upp en ruta för att sedan ta bort den och nu på morgonen var MC-rutan utanför kontoret borttagen, dock står skylten kvar här än.

/R
 
Ett led i processen att öka sysselsättningsgraden inom kommunal förvaltning, samt att kunna skapa fler enkla jobb.
Sitt bara still i båten; nya MC-rutor kommer att målas upp igen, på samma ställe.
...just innan snön faller.
 
Du är väl inte ironisk nu? :D


Ironisk, Moi...?
Jag önskar jag kunde skaka av mig det hela med ett skratt, men posten ovan känns mer som en defaitistisk sarkasmcynism.

Det pågår ett lågintensivt krig mot oss, på flera fronter.
Vi förlorar varje enskilt slag bara för att vi vägrar se hur allvarlig situationen är.

Det är tragiskt att se hur enkelt vi sopas undan ur trafiken.
 
Last edited:
Ironisk, Moi...?
Jag önskar jag kunde skaka av mig det hela med ett skratt, men posten ovan känns mer som en defaitistisk sarkasmcynism.

Det pågår ett lågintensivt krig mot oss, på flera fronter.
Vi förlorar varje enskilt slag bara för att vi vägrar se hur allvarlig situationen är.

Det är tragiskt att se hur enkelt vi sopas undan ur trafiken.

Vi? :va
Solidaritet med andra kan vi väl inte ha i ett modärnt egoistsikt samhälle? :va

Tillbaka till 60-talet? Och fortsätt drömma om en bättre framtid... :(

https://www.youtube.com/watch?v=143A1aUG-9I

https://en.wikipedia.org/wiki/Let's_Stick_Together_(song)
 
Det här är naturligt (och inte bra). Hos oss fanns tre rutor fulla med parkerade mcs . Sen infördes avgifter och kvar är 1(!) mc mot kanske ca 15 innan. Nu står folk på brfernas egna marker, så gör även jag. Och då ser Stockholms stad att behovet minskar och rutorna försvinner.


Ja, och Hell-Den kan säga att han hade rätt och att hans beslut var vist och framåtblickande. :zpy
 
Det här är naturligt (och inte bra). Hos oss fanns tre rutor fulla med parkerade mcs . Sen infördes avgifter och kvar är 1(!) mc mot kanske ca 15 innan. Nu står folk på brfernas egna marker, så gör även jag. Och då ser Stockholms stad att behovet minskar och rutorna försvinner.

Ja, och Hell-Den kan säga att han hade rätt och att hans beslut var vist och framåtblickande. :zpy

Berätta för MP att Hell är orsaken att det partiet är rökt eftersom detta saknar logik. Visst är det bättre att cykla men det är ändå bättre än bil! :fakta

https://www.mp.se/kontakt

Jag fick faktiskt svar av flera. De vet att en väljare inte valde MP av ovan anledning. Om några tusen skriver liknande kanske det kan hända något.

Fast jag tror inte det... :(
 
Man kan hoppas att Bolund styr upp MP lite , han verkar vara en vettig kille i ett förvirrat parti :crash
 
Förutom att idioten Helldén sitter som trafikborgarråd så är han även ordförande i det kommunala bolaget stockholm parkering.

Quite a coincidence.
 
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
 
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
Intresseförening har vi, SMC, det vi behöver är en lobbyorganisation. Men det kostar, och vad är egentligen den monetära vinsten som skulle kunna finansiera det? Bilbranschen vill att vi köper nya bilar, och lägger miljarder på sin lobbyverksamhet för att styra politiken så att vi måste köpa nya bilar. Men vilken organisation skulle tjäna pengar på att vi får fler parkeringsrutor i centrala Stockholm, och dessutom driva en lobbyverksamhet som leder till långsiktig vinst?
 
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
Nåt i stil med "Gula Västarna" i Frankrike.
Dom flesta när ju redan klädda för det. :tummenupp
 
Intresseförening har vi, SMC, det vi behöver är en lobbyorganisation. Men det kostar, och vad är egentligen den monetära vinsten som skulle kunna finansiera det? Bilbranschen vill att vi köper nya bilar, och lägger miljarder på sin lobbyverksamhet för att styra politiken så att vi måste köpa nya bilar. Men vilken organisation skulle tjäna pengar på att vi får fler parkeringsrutor i centrala Stockholm, och dessutom driva en lobbyverksamhet som leder till långsiktig vinst?

Medborgarprotester har tidigare lyckats riva upp betydligt tyngre beslut och då utan backning av kapitalfinansierade lobbyorganisationer eller tankesmedjor. Men du har rätt i att SMC inte är en lobbyorganisation, de ligger väl mer åt breddgraden kurs- och resemäklare nu förtiden.
 
Kanske sitter någon och hoppas: "What happens in Stockholm, stays in Stockholm?" Det som inte direkt berör en, bryr man sig inte heller om. Men då tror jag inte att man riktigt fattat hur oerhört geschwint, en klonad copycat av Helldén, en lokal världsförbättrare i just DIN kommun faktiskt kommer undan. Det s k "mc-kollektivet" är så erbarmigt illa rustade mot regelrätta angrepp att "sitting ducks" framstår som ren skönmålning.

Politruker av Helldéns sort riskerar noll och ingenting (tvärtom finns massa billiga poäng att vinna) att driva igenom liknande beslut över hela landet. Vi är helt enkelt så fantastiskt marginaliserade att det faktiskt är en gåta att inte fler kommuner omedelbart följde efter... Just sayin'
 
Last edited:
Deras strategi är att sänka hastighetsgränserna så mycket att man aldrig kommer fram. Då behövs inga parkeringar.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top