stockholm, stöld, garage?

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
XT660R
Alla ni som kör hoj i stockholm, har ni garage??? Går det vara hojägare utan garage? Jag hoppas att det i alla fall finns någon här som kan säga till mig att det går alldeles utmärkt att åka hoj i stockholm utan att ha tillgång till garage. Eller hur är det med stölder i stockholm egentligen? Är det stölder till höger och vänster? Någon som har tips på vad man ska göra för att undvika stöld. Larm mm? Jag vill ha uppmuntrande ord innan jag flyttar till stoclholm... Hojen tar jag med mig!!...antar jag...

Jag har min alltid stående ute. Med larm, fastlåst samt skivbromslås. funkar kanon.

Sedan har det storbetydelse var du bor. Själv bor jag i en väldig lugn ort.

Inne i city med en så pass "ny" hoj som du har skulle jag inte lämna den ute på gatan flera nätter i rad

De bekanta jag känner har fått sina hojar stulna från deras garage. De däremot som haft sina låsta ute på gatan har hitintills klarat sig. Nu är det ju självklart inte anledningen, men som redan nämnt beror det ju lite på vart du bor och hur din gatuparkering ser ut.

En upplyst och öppen gatuparkering kan ju vara mycket säkrare än ett mörkt avlägset garage.

Jag hade min förra hoj parkerad utomhus under kapell i Brandbergen två säsonger utan ett enda stöldförsök (som jag märkte iaf). Stod utanför porten, och i 8-våningskåkar springer det folk dygnet runt. Världens bästa avskräckare.

Som nämts tidigare så är larm verkligen att rekomendera. Jag har min normal i garage men under dagarna när jag lämnar den någonstan kör jag bara med larm och styrlås. Känns tryggt att veta att den börjar tjuta som fan om nån rör den.
Jag köpte mitt för 500kr av Abbe här på sporthoj, funkar kanon bra! :tummenupp
Släng på en kätting oxå så ska du nog kunna sova lugnt om nätterna.

Kompisen vart av med sin Ducce monster 1000 i Fredags uppe på kungsholmen. Han bor på en lugn gata. Har skivbromslås med larm plus andra lås på cykeln. Stoppade i tjuvarna.

En annan bekant vart av med sin R1 för många år sedan i sin farstu. Den stod med 3 st lås varav en kätting. När han kommer ner på morgonen så ligger det bara en avklippt kedja där. Så några har tagit reda på koden, tagit sig in i trapphuset och sedan stulit cykeln därifrån.

Jag har eget privat garage och skulle aldrig ställa min på gatan = borta

Verkar gå i vågor med mc stölder i Sthlm. Vissa månader är det många hojar som försvinner och vissa andra lite midre.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti