Stockholm - Skåne 16/8 i bil

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska avverka denna hopplöst tråkiga sträcka i morgon själv. Någon som ska samma bit och vill ha lift? Kanske bidra en slant till soppan, men främst för sällskapet.

Fredda jag körde sträckan två gånger förra veckan och den är faktiskt helt OK nu iom att dom byggt om vid Värnamo. Tar 5½ timme om man kör 110 och Runt 4½ om man hittar den där pedalen längst till höger. ;) Det tycker jag är schysst. Nu är där bara trafikarbete mellan Hbg och Åstorp och det är inget jättejobbigt så blås på bara och skit i sällskapet. :D

M.G.F skrev:
2379941Nu är där bara trafikarbete mellan Hbg och Åstorp och det är inget jättejobbigt så blås på bara och skit i sällskapet. :D

Man behöver bara stå där i en halvtimme om man träffar rätt tid... :3freak

M.G.F skrev:
2379941 Tar 5½ timme om man kör 110 och Runt 4½ om man hittar den där pedalen längst till höger.
Vi åkte ner för en månad sen med "lastbil", nåja, en sprinter, sthlm-malmö typ 4 timmar :yoparty

imaster skrev:
2379967 Man behöver bara stå där i en halvtimme om man träffar rätt tid... :3freak

Då står man där i helt fel tid. Jag körde upp vid 12-tiden och var nere i Skåne runt 15-tiden. Missade alla problem åt båda hållen. Så jag tror bara det är dagspendlarna som har problem. Eller som du, olycksdrabbade ynglingar. :tomten

IronMike skrev:
2379985 Vi åkte ner för en månad sen med "lastbil", nåja, en sprinter, sthlm-malmö typ 4 timmar :yoparty

Stereon på hög volym och kissnödig så gör man det lätt på 4 timmar. :Bugar

Last edited:
M.G.F skrev:
2379997
Stereon på hög volym och kissnödig så gör man det lätt på 4 timmar. :Bugar
Låter man bli att dricka en massa innan...å har en k*t flickvän som tillfälligt bor i malmö, å trånar efter..., *host* efter en, så åker man ner på knappt 2 timmar med bil som gör 330+ :D

IronMike skrev:
2380011 Låter man bli att dricka en massa innan...å har en k*t flickvän som tillfälligt bor i malmö, å trånar efter..., *host* efter en, så åker man ner på knappt 2 timmar med bil som gör 330+ :D

Haha! Jag fattar! :tuttar

M.G.F skrev:
2379997Eller som du, olycksdrabbade ynglingar. :tomten

:fakta

Åkte från Linköping ner för två veckor sen, körde på bra med hemlängtan och solen i ryggen (ja, när det inte regnade :näsblod). Två timmar och 50 minuter tog det varav 30 minuter från avfarten E4 -> E6. Tror jag kom dit vid fyratiden. Usch. Tänk om man hade vart lite morronpigg och åkt en timme tidigare... :3freak

Vart ensamåkning iaf... Men det va nog tur. Åkte vid 8 tiden på morgonen och kom fram vid 22 tiden. Rätt lagomt lång tid. Vid Nyköping tyckte kamremmen att den gjort sitt och sa uppsig med besked. Men med stor hjälp från farsgubben så kom jag iaf iväg 6 timmar senare. Lätt irreterad.

Och tyvärr har jag inte en bil som gör 330+. Min passat gör 130+. Och däruppe är det halvläskigt att ligga...

FreddaAbborre skrev:
2390622 Vart ensamåkning iaf... Men det va nog tur. Åkte vid 8 tiden på morgonen och kom fram vid 22 tiden. Rätt lagomt lång tid. Vid Nyköping tyckte kamremmen att den gjort sitt och sa uppsig med besked. Men med stor hjälp från farsgubben så kom jag iaf iväg 6 timmar senare. Lätt irreterad.

Och tyvärr har jag inte en bil som gör 330+. Min passat gör 130+. Och däruppe är det halvläskigt att ligga...

En kamrem som ger sig, brukar det inte innebära major motorhaveri?

Airborne skrev:
2391770 En kamrem som ger sig, brukar det inte innebära major motorhaveri?

Jo, på alla motorer med någon nämnvärd effekt ja. Min Passat från -88 med 1.8l motor ger väl som ny 90 friska pollar.

(äldre bilar utan spännande betäckningar som GTI, VR6 eller något annat "sportigt" kan klara remhaveri rätt bra mao)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg