IronMike
Guest
Tidigare idag så kom jag på påfarten till 222an från Saltsjöbaden, vid skvaltans trafikplats. I riktning mot stan... Man kommer ner på 222an ovanifrån i en phet högerkurva, där man gärna brassar knäskrap å ligger på.
Ta det lugnt där!!!
Nu åkte jag bil... *wtf det släpper*, som om det vore blixthalka, så släppte bakvagnen på min 525a tot, åkte hela kurvan på fläskställ, tills det blev för mkt - jag snurra runt 180 grader å var nära att åka in baklänges i räcket..kom ut på motorvägen snett baklänges istället.
Inga varningsmärken eller nånting! Kan inte tänka mig vad som hänt om jag åkt hoj :S ringde in och rapporterade olje-spillet (..stanna en bit fram, gick tillbaks, konstaterade oljespill, säkert tiotals liter olja..!!)
Nu sent ikväll var det varken sanerat eller markerat för halt väglag. Ringde brandkåren, får se om dom gör ngt..det är vägarbeten i området - när man komme ner på 222an.
Om ni åker i närheten, ha det i åtanke.
Även i kaffebacken mot stan så märkte jag spill.....
!!!!!
Ta det lugnt där!!!
Nu åkte jag bil... *wtf det släpper*, som om det vore blixthalka, så släppte bakvagnen på min 525a tot, åkte hela kurvan på fläskställ, tills det blev för mkt - jag snurra runt 180 grader å var nära att åka in baklänges i räcket..kom ut på motorvägen snett baklänges istället.
Inga varningsmärken eller nånting! Kan inte tänka mig vad som hänt om jag åkt hoj :S ringde in och rapporterade olje-spillet (..stanna en bit fram, gick tillbaks, konstaterade oljespill, säkert tiotals liter olja..!!)
Nu sent ikväll var det varken sanerat eller markerat för halt väglag. Ringde brandkåren, får se om dom gör ngt..det är vägarbeten i området - när man komme ner på 222an.
Om ni åker i närheten, ha det i åtanke.
Även i kaffebacken mot stan så märkte jag spill.....
!!!!!