Stockholm: Mappa KTM?

PC5a + öppnare blås + mappning är alla tiders. Men passa på och fråga Andersson om hojen andas tillräckligt fritt och får luft även på in sidan på luften. D.v.s om du måste även ge hojen mera luft. Ett sätt är att byta luftfilter/öppna upp luftburken.

Jag vet inte hur det är med SD 690, men SDR 990 andas bättre om man öppnar upp även på luft in. Själv har jag PC5a + Akrapovic + Motohooligan luftfilter på inluft sidan + mappning. Motospeed i Västerås gjorde mappningen.

Mitt tips är att: Ska du få nytta av röret (utöver ljudeffekter) så ska du mappa. Ska du göra mappningen ordentligt så måste du köra den i en bänk. Att använda PC5an hjälper och underlättar. Man kan mappa om original ECUn med t.ex. TuneBoy, men det är svårare. Fråga Andersson om han kan bedöma om du borde öppna upp, så att hojen även får mera luft in. För ett friare flöde kan ge bättre förbränning. Men Det är inte alltid som det behövs. Leta i olika forum vad andra har gjort med sina SD 690.

Lycka till. :tummenupp
 
Ringde aldrig Christian idag. Blev inte av. Håller på med den förbannad plåtlådan för att få den rullandes igen. :huvet:gnissla

Hojen går inte bra heller. :(

Ryckig och orolig på låga varv och dör på 1:an och 2:an om man frikopplar (igen, på låga varv). Som att den inte har någon tomgång typ.
 
Bump!

Det blir skitbra bara du får dit en Pc5a och låter mappa den

Nu när du väl har en racemap i så är lambdan urkopplad

Denna borde ju passa , men ring å prata med Christian Klarkner

http://www.motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Power+Commander+KTM&varugrnr=332&webmeny_nr=2

Tjena =).
Du har blivit rejält uppskryten av en pitekompanjon så du är fäljdaktligen snubben att fråga gällande motoroptimering på två hjul :P.
KTM 690 Enduro R -13...
PC5 har jag flörstått gäller om man nu ska mappa om den... MEN... Nu är det så att det är en geggmoped och jag vill inte ha en massa onödiga grejer på den som kan strula mitt ute i ingenstans.
Hur funkar PC5? Är det så att mappen som man skapar där är i % av ordinarie insprutningstidpunkter? I så fall hade man ju kunnat optimera med PC5 och sedan skriva in värdena i original-ECUns fuel trim och därmed nolla PC5s värden och därmed kunna plocka bort den efteråt... Går detta eller blir det svårt att få värdena att hamna på rätt ställe? Jag har TuneECU i datorn och har knåpat ihop en egen trottelmap och lagt in i hojen med ett riktigt grymt resultat gällande gassvar. Snällare men elakare blev den :P.

Nåväl... Tacksam för svar. Mvh //Robert, Piteå
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top