Stl. Skinställ??

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
meanstreak 02
Tjena jag är 171 cm å 68-70kg vad ska man ha för stl. på ett Alpinestar ställ då?? nån som har samma mått som jag?? :)

Mvh.Hugo

obs. jag har ej möjlighet att åka å prova ett....

korvgubbe skrev:
Jag är 173/73kg... Jag har beställt 48 men är mest orolig för att det är för stort...

Är du 171 ska du inte ha mer än 48!

ok...
jag provade ett IXS stl. 48 men det satt som ett nytt skinn å tajtare.. :)
ej så bekvämt...*s*

*Hugo* skrev:
ok...
jag provade ett IXS stl. 48 men det satt som ett nytt skinn å tajtare.. :)
ej så bekvämt...*s*

Då satt det som det skulle! KÖper du ett som sitter bekvämt från början kommer det sitta som huden på gubbarna på demenshemmet efter ett tag!

*Hugo* skrev:
Tjena jag är 171 cm å 68-70kg vad ska man ha för stl. på ett Alpinestar ställ då?? nån som har samma mått som jag?? :)

Mvh.Hugo

Jag har i princip samma mått & har stl. 48 på de flesta ställ, aldrig större. Det ska sitta djävligt tajt & upplevas aningen för litet i början. Det töjer sig & bättre rörlighet kommer med tiden.

Barrett skrev:
Jag har i princip samma mått & har stl. 48 på de flesta ställ, aldrig större. Det ska sitta djävligt tajt & upplevas aningen för litet i början. Det töjer sig & bättre rörlighet kommer med tiden.

ja det är väl bara å chansa då med ett 48...om inte annat får man väl sälja det igen..*ler*

*Hugo* skrev:
ja det är väl bara å chansa då med ett 48...om inte annat får man väl sälja det igen..*ler*

....Du är mindre än mig och som jag sa oroar jag mig för att det 48 jag beställt är för stort... Så det lär knappast vara för litet för dig!

*Hugo* skrev:

Det är väl bara gå in till vilken MC handlare som helst och prova? Det kan ju skilja lite mellan fabrikat & modell. Kom ihåg att prova med ryggskydd & sånt på dig bara.

Barrett skrev:
Det är väl bara gå in till vilken MC handlare som helst och prova? Det kan ju skilja lite mellan fabrikat & modell. Kom ihåg att prova med ryggskydd & sånt på dig bara.

ja jag får försöka ta mig till en handlare... :)

korvgubbe skrev:
....Du är mindre än mig och som jag sa oroar jag mig för att det 48 jag beställt är för stort... Så det lär knappast vara för litet för dig!

nja....jag har ju som sagt prova ett IXS 48 å skulle ja ta ett mindre då måste man nog sprätta sömmarna å sy det rynt mig sen när ja inte har ätit på 4 veckor..*leR* ryggen får liksom inte plats..*leR*

*Hugo* skrev:
nja....jag har ju som sagt prova ett IXS 48 å skulle ja ta ett mindre då måste man nog sprätta sömmarna å sy det rynt mig sen när ja inte har ätit på 4 veckor..*leR* ryggen får liksom inte plats..*leR*

....Som de skriver på mcboden eller var det nu var:
För att hitta rätt storlek på skinnställ. testa fram det ställ som sitter allra tightast och bäst. Sen köper du storleken under!

korvgubbe skrev:
....Som de skriver på mcboden eller var det nu var:
För att hitta rätt storlek på skinnställ. testa fram det ställ som sitter allra tightast och bäst. Sen köper du storleken under!

öööhhh... :tungan fy f.n va tajt det blir.... :)

An3Azz skrev:
52 kanske kan vara lagom lr 50
Inte 50 och absolut inte 52. Jag testade ett A-stars idag på mässan, size 50 satt helt perfa på mig nu när jag minskat lite i vikt. 183/76.

FUBAR skrev:
Inte 50 och absolut inte 52. Jag testade ett A-stars idag på mässan, size 50 satt helt perfa på mig nu när jag minskat lite i vikt. 183/76.
Jag har ett Arlen Ness i 52 som jag tycker sitter bra som fan, bövlarns tajt på sina ställen. Kanske att det är lite för lite tajt ovanför knäna :va är 179/85Kg.

morlock skrev:
Jag har ett Arlen Ness i 52 som jag tycker sitter bra som fan, bövlarns tajt på sina ställen. Kanske att det är lite för lite tajt ovanför knäna :va är 179/85Kg.
Var helt 100 på att jag också skulle ha en 52, eftersom sist jag vägde mig stannade vågen på 82. Har alltså gått ner 6 kg :eek: av att bara sluta träna.

*Hugo* skrev:

Mvh.Hugo

Jag sitter precis med mitt ställ på mig... (vanucci stl48) det är rätt i längd och ärmar osv.. men fyy fan vad tight det är runt bålen.. tror detta ställ skulle sitta som en smäck på dig... vette fan vad jag ska göra.. för tillfället finns det inte en chans att jag får in ryggskydd i det.. :huvet

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN