Stilstudie SMC-instruktör Gotland Ring 2011-06-29

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Stilstudie Gotland Ring 2011-06-29

[YOUTUBE-ID]Zu_aEjJ_JVQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det ser ut att gå fort, men det mest imponerande är hur sjukt lätt kameramannen hänger med i tempot.
Bra film!
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Snyggt jobbat! Hur har du gjort för att få in tid, karta i filmen? Vad har du filmat med och vilken laptimer har du? Gillar verkligen att se tiden samt kartan hela tiden! Tummen upp för denna!
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
jag e också riktigt nyfiken hur du fått in kartan med hastighet och laptimer =)) riktigt snyggt gjort

edit: ser nu att det står harrys laptimer nere i vänstra hörnet. hittade harrys laptimer till iphone skulle gissa det e de men filmar du med iphonen också eller kan man tex filma med en gopro o exportera in infon i den videon ?
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
jag e också riktigt nyfiken hur du fått in kartan med hastighet och laptimer =)) riktigt snyggt gjort

edit: ser nu att det står harrys laptimer nere i vänstra hörnet. hittade harrys laptimer till iphone skulle gissa det e de men filmar du med iphonen också eller kan man tex filma med en gopro o exportera in infon i den videon ?

Jag tror det är filmat med en IPhone och Harry´s Laptimer av senare generation. Då kan man få informationen integrerad i videon som du ser på filmen. Har även sett att man kan utnyttja OBD uttaget och få fram ännu mer info som jag förstått det.
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag tror det är filmat med en IPhone och Harry´s Laptimer av senare generation. Då kan man få informationen integrerad i videon som du ser på filmen. Har även sett att man kan utnyttja OBD uttaget och få fram ännu mer info som jag förstått det.

jepp gick in på deras hemsida hittar dock ingen info om man kan lägga in informationen på en seperat video tex gopro hade man kunnat göra det hade det ju varit grymt, hittar inte heller om man bara kan använda den på bana eller om man kan så att säga ha den igång när man kör på vanliga vägar gissar på att man kan det om man kan "skapa egna banor"
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
jepp gick in på deras hemsida hittar dock ingen info om man kan lägga in informationen på en seperat video tex gopro hade man kunnat göra det hade det ju varit grymt, hittar inte heller om man bara kan använda den på bana eller om man kan så att säga ha den igång när man kör på vanliga vägar gissar på att man kan det om man kan "skapa egna banor"

Jag har inte fördjupat mig, men jag tror att grabbarna bakom Harry´s Laptimer och GoPro kamerorna ständigt försöker förbättra sina produkter. Din frågeställning har kommit upp tidigare på andra motorforum, men jag har inte fördjupat mig i svaren. Det skulle inte förvåna mig om något datorfreak där ute jobbar på någon smidig lösning.

Var det en SMC-kurs på Gotland nu?

Kollade på SMC´s kalender och såg att det är en fyradagars kurs inom kort. Vet inte om det varit någon enskild SMC-kurs i år. Kanske har instruktörerna varit där och hållit någon form av internutbildning inför kursen ovan?

https://www2.svmc.se/school
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Även om den inte var så vidare effektiv så var det en skön körstil att titta på :yoparty
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vilka konstiga spår han körde:va skulle gå betydligt snabbare om han hade ett tightare spår!.
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Den är från "Inte bara fest" arrangemanget. Är inte hundra på att det är en Smc instruktör men de instruktörer jag kände igen där var alla från Smc.
Använt Harrys Laptimer med video i min Iphone. Man gör en "overlay" av datan som sparats ovanpå videon direkt i programet. Hela programet fungerar väldigt bra. Finns det som för Gotland Ring referenspunkter att ladda ner så hämtar man bara ner dom. Laptimern startar tidtagning och även video om man vill så fort man passerar startlinjen. Ibland verkar det som om gps med 1hz inte räcker till för att visa korrekt position och hastighet när det går riktigt fort.
Jag ger appen 4/5 :banana:banana:banana:banana
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Den är från "Inte bara fest" arrangemanget. Är inte hundra på att det är en Smc instruktör men de instruktörer jag kände igen där var alla från Smc.
Använt Harrys Laptimer med video i min Iphone. Man gör en "overlay" av datan som sparats ovanpå videon direkt i programet. Hela programet fungerar väldigt bra. Finns det som för Gotland Ring referenspunkter att ladda ner så hämtar man bara ner dom. Laptimern startar tidtagning och även video om man vill så fort man passerar startlinjen. Ibland verkar det som om gps med 1hz inte räcker till för att visa korrekt position och hastighet när det går riktigt fort.
Jag ger appen 4/5 :banana

Provat med TomToms GPS hållare? Fungerar visserligen inte så bra på en motorcykel, men däremot i bilen. Borde få bättre mottagning med hållarens hjälp.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top