Stillastående - PGM-FI lyser

Rational

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB1000R 2014
Våren är (snart) här och min Honda CB1000R -13 vill ut på vägarna.

Hade problem förra säsongen då hojen dog efter fem minuter. Stog då och skakade den tills skiten som blokerat filtret i tanken flyttade på sig och jag kunde glatt åka vidare. Denna vinter har jag varit duktig och startat upp och tjuvkört lite i garaget var fjärde vecka. Men så idag när solen sken varmt och det var dags att ta första turen så kom jag ungefär lika långt som förra året, och sen blir man stående. Skakade som en vilde i en dryg timme men det gick inte den här gången - var bara att rulla ner i garaget igen.

Pumpen gårigång med tändningen, så borde väl vara okej - men kanske har det blir extra mycket skit denna "vinter". Vad är nästa steg - själv skruva bort tanken och göra ett försök att putsa rent filtret, alternativt byta hela pumpen? Lämna in, hur svårt/tidskrävande är ett bränslefilter?
 
Man kan köpa pumpar från några bilar till dessa och montera in i originalhöljet om den är kass - har för mig att den är nån Honda bilpump men utan hölje.

Sök på Varadero pgmfi fuelpump har jag för mig dessa är dock driftsäkra så kolla så det är den som strular innan.

Var några år sen jag såg nått om detta på nått forum i uk eller så.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top