Stiggy

Snabbe_jag skrev:
Tycker faktiskt att Johan är en trevlig person, men jag har förvisso känt Johan sedan många år tillbaka...
Men alla tycker vi olika

Hoppas det går bra idag det behöver både han och svensk RR..

Tror Gubbstuff bara var lite ironisk, många som sågar Stiggy av anledningar som mest verkar vara grundat på avundsjuka..
 
Marcus skrev:
:( Johan bryter direkt efter start. Vad pajade?

Himla tråkigt!

Antagligen kopplingen, men kan ha varit vad som helst, när det blir små avbrott som det blev i starten på 250-loppet är det lätt hänt att något blir för varmt väldigt fort, särskilt i den temp de haft där nere idag.
 
Om det nu var så att det var ett fel på cykeln så får man hoppas att Johan snabbt kan lägga det bakom sig och se det positiva med helgen som varit.
Årets bästa kvalplats och tydligen har de lyckats hitta rätt setup när de sätter helgens bästa tider på Warm up.
Alla tävlingsmaskiner går sönder då och då, det får man räkna med.
Naturligtvis kommer " Anti Stiggy Squad " ta helgens uteblivna resultat som inteckning för fortsatt kackel, men vem bryr sig..
 
Värmens fel...

Saxat från Stiggys sida :

"Återigen dags för race och var det varmt.... Innan start mätte temperaturen upp till 37 grader. Morgonträningen funkade utmärkt, jag körde som vanligt in nya kolvar de första 4 varven, sedan så försökte jag sätta ett bra tempo de sista 10 minuterna. Hojen kändes otroligt bra både motormässigt och chassi. Jag lyckades komma ner och köra på låga 1.57 tider, och till och med näst sista varvet en 1.56.9 (bättre än min kvaltid).

Alltså det känndes fruktasvärt bra, och jag kände mig extra laddad inför racet idag... Jag visste att jag skulle kunna ligga och köra låga 57 tider på racet och att det skulle räcka till 8-10 plats.

Men men... Dags för race och något händer med start lyset.. Vi får stå kvar och ett extra varm up lap körs.. Redan då hade jag en ovanligt hög temp på motorn.. Jag ställde upp för start efter vårat extra varm up och tempen var uppe i 76 grader (normalt är 58-61) starten gick och jag hade lite svårt att komma iväg direkt, men efter några meter blev det bättre. Jag bromsade extra sent in i första svängen och jag plockade nog en eller annan extra placering. När jag växlade ner till ettan in i svängen så kännde jag att motorn strejkade. Jag hann som tur var dra in kopplingen i tid, innan motorn skar.. och jag körde ut i gruset..

Så där slutade Italiens GP på Mugello tyvärr. Detta har trots all varit den bästa helgen hittils, Jag har varit runt 10:e plats varje träning och även före min teamkompis. Teamet är nöjda med min utveckling och det är jag också. Det som hände idag är bara att glömma, det finns ingen att skylla händelsen på (kanske vädret). Som tur är är det race redan nästa helg igen.. Då hemma bana och Barcelonas GP."
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top