Stiggy= teamowner?

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Såg på svt text att stiggy startar ett nordiskt gp-team nästa år 2st 125or och en 250 som förmodligen han kör. Någon som vet mer än jag om den här affären?

jag kan gissa att det är en fushion "eller hur det stavas" med ajo-teamet

helt klart fränt med tanke på förarmatrialet som börjar växa fram i sverige tex Gull, Milovanovic, Backlund ,Miss Ullis mm

med tanke på stiggys resultat så undrar jag hur dom övriga i sverige skulle stå sig.. stiggy är ju förmodligen sveriges vassaste förare och det har ju gått så där för han :död :näsblod
hur kommer det då gå för dom kandidaterna du räknar upp :va

blom skrev:
med tanke på stiggys resultat så undrar jag hur dom övriga i sverige skulle stå sig.. stiggy är ju förmodligen sveriges vassaste förare och det har ju gått så där för han :död :näsblod
hur kommer det då gå för dom kandidaterna du räknar upp :va

Det kommer säkert gå bra, kolla på Mika Kallio tex, klaffar allt kan de bli världsstjärnor.

Det har ju legat i luften att Dorna viljat ha ett nordiskt team, bra nu när Johan/Ajo får "hjälp" att driva ett. Kan bli kul. Tråkigt dock att det lutar åt utomnordiska 125-förare... :(

Chris Ash skrev:
Två utomnordiska förare låter ju sådär roligt....

finns nog inga nordiska förare tillgängliga som är snabba nog nästa år men till 2006 lär det bli ändring på det. 2008 kommer kvoten på nordiska gp förare vara full den som lever får veta :banana

Tycker att det verkar jättebra. Det kanske inte finns någon svensk förare till 2005, men det måste ju vara lättare att Stiggy får upp ögonen för en ung svensk talang än en italienare eller spanjor.

Sen har vi ju ett gäng unga lovande 125 åkare och det är bara att hoppas på att de blommar ut ovh får chansen att köra VM.

moto-gg skrev:
jag kan gissa att det är en fushion "eller hur det stavas" med ajo-teamet

helt klart fränt med tanke på förarmatrialet som börjar växa fram i sverige tex Gull, Milovanovic, Backlund ,Miss Ullis mm

125 racer är utan utan tvekan den svenska klass som har flest unga talanger. Med rätt förutsättningar kommer någon/några gå långt, en nordisk teamchef hjälper till att förbättra förutsättningarna avsevärt.

Tycker inte man ska glömma bort Sjöström och Cajback även om de är några år äldre.

Nyteknik skrev:
Kan inte smälta att de körde 1.08 på Gelleråsen i somras!

:jisses

du som gnäller på hockeyfarsor sug på den här då

Citat Pepe Sjöström: om Erik vill köra ett wildcard nästa år så går nog det att ordna men då ska han först köra 1.05 på åsen

moto-gg skrev:
du som gnäller på hockeyfarsor sug på den här då

Citat Pepe Sjöström: om Erik vill köra ett wildcard nästa år så går nog det att ordna men då ska han först köra 1.05 på åsen

Det är rätt en 1.05 vill vi se! ;)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back