stiftbyte fzr1000 -89

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tja.. har nyss köpt mig en 89ans fzr1000 och va ut till en kompis som har grejer för att synka fuggarna.. för jag tyckte de va ide att kolla över dom så allt ser bra ut.. vilket det gjorde.. de ytre fick vi justera upp lite men de va inte mycke... och då jag åkte ut till han så kom jag på att de va lika bra att byta stift så vet jag att de e fräsha i.. så det inhandlades och jag ville minnas att de va bara att lyfta tanken på min gsx750 -84 för att byta stift så de va ju skit bra eftersom tanken skulle bort då vi skulle synka...

men så va de inte på denna hoj.. hur fasiken kommer man åt att byta stift på den... nån som kan ge en liten guide.. vi gissade att de antagligen behövdes riva kylare men vi ville inte riva allt för mycke utan att veta...

Inte likadan men,..

Har ingen fzr 1000 själv men min hoj e typ syster modell (tror jag)jag brukar bara lossa kylaren utan att behöva tömma och vinkla/bända lite så kommer jag åt. Tändstiften sitter jävligt djupt ner så en schysst kamaza sats eller dyl med vinklar och förlängare kan vara nice att ha.

ladbol skrev:
2245594 Har ingen fzr 1000 själv men min hoj e typ syster modell (tror jag)jag brukar bara lossa kylaren utan att behöva tömma och vinkla/bända lite så kommer jag åt. Tändstiften sitter jävligt djupt ner så en schysst kamaza sats eller dyl med vinklar och förlängare kan vara nice att ha.

okey då gissade vi inte så illa då vi trodde man fick lov att meka me kylaren... får ta en mekdag i helgen efter midsommar då och försöka få dit nya stift så vet man att de e skyst.. och ta och byta olja / filter med samtidigt...

nu va de fixat.. tog bort hela kylaren så va de fritt fram... bytte även olja och filter och luftfilter så vet jag att allt e shyst på den... de roliga va att 2 av stiften satt så löst att jag kunde skruva upp de för hand.. de kan ju inte ha varit allt för bra... och så drog jag åt skruvarna till krökarna för de satt löst.. kunde dra varje skruv ca 4-5 varv till... så nu har den fått en rejäl genomgång...

men en sak e säker.. de e inget man gör för skojs skull... jeklans va allt satt inkapslat...

Shit !

CITAT1:får ta en mekdag i helgen efter midsommar då och försöka få dit nya stift så vet man att de e skyst.. och ta och byta olja / filter med samtidigt...

Jag måste vart så jävla tankad i år på midsommarafton kommer inte ens ihåg att den varit :rofl

Bäst att ta kolla mina grenrörskruvar också då, verkar skaka loss en del delar höll på tappa bakdrevet!!! för 2veckor sen alla skruvar hade gängar upp sig! Sjukt... :4skrika

Hoppas du får en najs sommar !

ladbol skrev:
2248032 CITAT1:får ta en mekdag i helgen efter midsommar då och försöka få dit nya stift så vet man att de e skyst.. och ta och byta olja / filter med samtidigt...

Jag måste vart så jävla tankad i år på midsommarafton kommer inte ens ihåg att den varit :rofl

Bäst att ta kolla mina grenrörskruvar också då, verkar skaka loss en del delar höll på tappa bakdrevet!!! för 2veckor sen alla skruvar hade gängar upp sig! Sjukt... :4skrika

Hoppas du får en najs sommar !

men midsommar va ju igår.. har du missat de :hihi
nerå hade tänkt ta de efter midsommar på en helg för jag viste ju inte hur mycke de va att fixa me för att komma åt... men så gled man till touringbutiken efter jobbet ( bara för att få åka mer hoj :) ) och handlade filtren och olja och så när jag kom hem så tänkte jag att man kan ju titta lite få se och så va hojen nerskruvad och de va bara att börja byta grejer :) va inte så farligt jobbigt men inget man gör efter vägen ialf

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg