Stibix, ett skämt?

Emil_in_hifi skrev:
MVH
Emil Ölander
Stibix AB

Tänkte precis säga. Finns det inte någon/några från stibix här inne.

Nåja, jag tyckte du handlade korrekt, kanske kunde ringt/kontaktat kunden någon mer gång eftersom han tydligen inte fått tillräcklig information. Man kan inte bahandla alla kunder med silkesvantar trots att man kanske vill. Felen ligger ju inte hos er utan hos leverantören.

Jag har handlat hos Stibix.
Bra bemötande och bra pris är min erfarenhet av dem.
Whatever....

Emil_in_hifi skrev:
Hej igen Ola.
Jag förstår verkligen som sagt att du är besviken, det här har verkligen inte gått som det ska. Samma dag som du var här och beställde grejorna av mig ringde jag till våran leverantör av Akrapovic, Allright i GBG, och beställde dina prylar. När jag sedan fick sliponet så fanns inte monteringsfästet med och dom skickade upp det som dom trodde var fästet, dvs carbonklämman som ljuddämparen sitter upphängd i. Jag ringde till dom igen och förklarade att det var fel grej och dom skulle beställa hit rätt grej. "Jaha, det är ett sånt där fittingkit du ska ha, okej, det tar ca två veckor." Jag väntade två veckor, det dök upp ett paket på posten märkt Akrapovic. Gott. Nu kan jag äntligen leverera. Dock var det fel grej i paketet igen. Ytterligare snack med Allright. Då kom dom på vilken del det var jag ville ha. Men då kom prisfrågan in i bilden. Jag skulle gärna ha bara beställt den till dig men vi är redan pressade i våra marginaler, det är därför du kunde få 20% rabbat på sliponet, och dessutom bjöd jag dig på frakten.

Det jag skäms för i den här dealen är att jag har hållit dålig kontakt med dig, borde ha ringt oftare och talat om hur vi låg till.

Återigen, jag är hemskt ledsen för hur fel hela den här grejen har gått.

MVH
Emil Ölander
Stibix AB

Enda anledningen att jag blev bjuden på frakten var ju att jag annars kunde väntat till i vår med att köpa grejorna (något som vi diskuterade per telefon), men eftersom jag nu ändå var på genomresa och att grejorna skulle dyka upp i tid så kunde jag passa på att köpa dom vid det här tillfället. Sedan att betala i förskott ville jag bara avråda andra att göra, jag var lite för naiv för att fatta det just då...

btw.. Jävligt snygg mössa! :yoparty

Bumpar gammal tråd. Men Stibix, finns dom kvar? :va. Mörkt som i graven där, ingen aktiv hemsida eller något.
Var ska vi Boråsare serva Kawasaki hojarna någonstans?. :confused:

Jag vet, Henrik är en klippa. Känns förbaskat tryggt att lämna där vid storservice.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan