Sthlm: Röd CBR954 stulen från gärdet 12-13 juni. FAN!!

Anna, var glad att den hittades i smådelar, jag menar en dylik relik måste man ju ropa in reservdelar på Antikrundan föer böfvelen.
Bättre att den gamle hingsten får vila i frid och du hittar en ny kombatant som kan kasta av dig på Ringen, varför inte en CB 400N, ruskigt kompetent i farter ända upp till 70 km/h.
Nä upp me hakan å ta nya tag vettja, sesågNen e ju inte slut än, men snart, det ska bara regna i två månader först :bileskönt :)

... varför inte en CB 400N, ruskigt kompetent i farter ända upp till 70 km/h.

CB finns även i 125 och 250 CC utförande. Det är kanske mera lagom. 400:an kan nog vara lite skräckinjagande för en så gammal tant. Tänk på hennes nerver :7peta

CB finns även i 125 och 250 CC utförande. Det är kanske mera lagom. 400:an kan nog vara lite skräckinjagande för en så gammal tant. Tänk på hennes nerver :7peta
Jo, fast jag tänkte såhär: Anna började ju med en Scarver, gick sedan vidare med en Yamaha tjejhundra, för att efter det sälla sig till de riktiga fartentusiasterna och brassa på med en fet 954:a.
Jag tror fyrahundran känns rätt för henne nu.

Anna, var glad att den hittades i smådelar, jag menar en dylik relik måste man ju ropa in reservdelar på Antikrundan föer böfvelen.
Bättre att den gamle hingsten får vila i frid och du hittar en ny kombatant som kan kasta av dig på Ringen, varför inte en CB 400N, ruskigt kompetent i farter ända upp till 70 km/h.
Nä upp me hakan å ta nya tag vettja, sesågNen e ju inte slut än, men snart, det ska bara regna i två månader först :bileskönt :)

Bla bla bla
:finnsdetplatsibilen

Nja. Måste faktiskt sända virtuella kyssar till polisen. De ringde på mitt mobilnr och lämnade meddelande. Men de ringde även växeln på jobbet och det numret hade jag inte angett, inte heller var jag jobbar. Så de måste ansträngt sig och googlat fram det numret. Service!
Bärgaren däremot var tillsagd att ringa mig, det gjorde han inte. Vid lunch ringde jag deras ledningscentral och då var ärendet lågprio. Men de skulle ringa.
Vid fem ringde jag igen och undrade, då hävdar de att de var där innan lunch men inte hittade den. Lite nonchigt att inte höra av sig.

Det kan ju ta ett tag att trolla bort den. ISR, Yoshi, ljum ljum...

Var där nyss, alls som finns kvar är tillplattat gräs, släpspår och ett relä.

Synd att jag inte såg någon som stod och höll på sno den igen när jag var där, jag har bilen full i grejjor!

/LaserPeter

Tyvärr så får vi oftast inte så bra platsbeskrivning av herr grip vi bärgare. (Inte jag som va där). Samt om polisen hittar en stulen hoj så ringer de oss och sedan lämnar de platsen. Finns en del tillfällen då hojen varit borta på nytt. Deras försvar är- vi fick ett mer prio jobb.
Jävligt surt för både ägaren och bärgaren. Då vi som åker dit vet att den kommer ringas in senare på nytt och så är det igång med jakten.

Sen har vi också tyvärr prio jobb som går före allt annat. Nu försvarar jag inte bärgaren som var på plats, tycker också att man kan lyfta luren till LKC och få en bättre beskrivning av patrull som va på plats och även till kund.

Personligen försöker jag alltid få tag på ägaren när jag bärgar stulet....
Det för de flesta på de största etablerade bärgningsföretagen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman