STHLM-Avslutning Karlskoga.

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Någon från Stockholmsområdet som åker på avslutningen i Karlskoga och har lust att ta emot Robbans SM-pris?
Vi hade planerat att åka men hoppar över det då jag har svårt att förklara för Robban varför han inte är vinnare av SO när vi inte själva fattar.. :huvet
Klistrar in mejl som skickats för den som vill läsa... Absolut inget ont gentemot Svemo som lovat att ta upp detta på möte.. Hoppas verkligen att den som är "VINNARE" får ut det som står skrivet i såväl prispengar som fri EM Tävling..
// Anders

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Gull [mailto:andersgull@glocalnet.net]
Skickat: den 8 oktober 2007 19:57
Till: rikard.sthillert@svemo.se; henrik@nordgrenracing.com; kenneth.lodnert@svemo.se
Ämne: sm/So/No

Hej på er! Har bara en liten undran om det är någon från Svemo som skall på avslutningsfesten i Karlskoga? Skulle vilja ha hjälp med att framföra varför vi inte kommer att deltaga!!!!


Det började när Robert skulle hämta sina prispengar efter vinsten på Gelleråsen 9/9 -07 och Mike Luff talade om att dom ej fått någon betalning för serieanmälningen (1000 sek) -Serieanmäld är han men ej betald förklarade Mike?? Den 16 Januari i år gick min far bort i Spanien vilket kan ha gjort att jag missat detta eller gjort betalningen från Spanien då jag tillbringade mycket tid där,
Hur som helst har vi fått: mailen som serieanmälda, Robban har stått med i alla program,Biljetter har skickats ut, Utbetalning för 4:e platsen på Våler 26/8-07 gjordes av Mike själv mm.

Bortsett från prispengarna som uteblev, Så ställde vi frågan ang. betalning av ett Em som utlovas vinnaren av So. Svaret finns i bifogat document...

Vore ytterst tacksam om detta kan förklaras under "cermonin" i Karlskoga...


ps. vore kanske bra om han togs bort från resultatlistorna som ligger ute? ds.


MVH

Anders // Gull racing

070-529 55 19

Hej Anders, Det är som jag sa förut ni var inte serie anmälda och KMF har ingen noteringar om annat heller, det ni få är NM medalj.
Hälsn Mike
----- Original Message -----
From: Anders Gull
To: motorstadion@telia.com
Sent: Thursday, October 04, 2007 5:56 PM
Subject: So.

Hej Mike! Hur ser det ut med att betala Em i Cartagena för Robert, enl. eran inbjudan skall ju So vinnaren ha ett gratis Em? Var vänlig återkom så fort som möjligt med ett svar så vi hinner planera.
Mvh Anders Gull






Final standings 125 GP (prel.)
Klass Pl Nr B FörNamn EfterNamn Anmälare Klubb McModell Nat P1 P2 P3 P4 P5 Tot PostOrt
125 GP 1 66 Robert Gull Linköping MS Honda RS S 13 25 25 63 Tyresö
125 GP 2 33 Sturla Borch Fagerhaug Bridgestone Kraft Junior Team Oslo MK Honda RS N 25 20 16 61 Heggedal
125 GP 3 3 Kirsi Kainulainen VRT Honda RS FIN 13 16 13 10 52 Timola
125 GP 4 99 Mikael Carlsson Västra MK Aprilia RSW S 10 16 13 39 Södertälje
125 GP 5 46 B Joakim Gulliksen Solör MCK Honda RS N 20 10 2 32 Skreia
125 GP 6 54 Mika Vainikka RiMPKK Honda RS FIN 25 25 Riihimäki
125 GP 7 154 B Alex T Nielsen RRKV Honda RS DK 11 11 22 Give
125 GP 8 34 Antti Soitiala TamMC Honda RS FIN 20 20 Järvenpää
125 GP 9 19 Eeki Kuparinen TMK Honda RS FIN 20 20 Turku
125 GP 10 72 Alexander Kristiansson Claessons Folkesson Racing Hyllinge MS Honda RS S 8 9 17 Hörby
125 GP 11 4 Olli Väänänen EMK Honda RS FIN 16 16 Ojakkala
125 GP 12 38 Jonas Engelbrektsson Falkenbergs MK Honda RS S 9 7 16 Hyssna
125 GP 13 23 Alfred Björback Falkenbergs MK Honda RS S 5 8 13 Göteborg
125 GP 14 36 B Ingrid Sandum Solör MCK Honda RS N 5 3 4 12 Lilleström
125 GP 15 76 Gerry Van Der Bunt Honda RS NL 11 11 Elspeet
125 GP 16 37 Iilkka Ahonen Y-SMK Honda RS FIN 11 11 Kuopio
125 GP 17 69 Cedric Cornell Solör MCK Honda RS N 10 10 Saetre
125 GP 18 9 B Tommy Kringlebotten Solör MCK Honda RS N 8 2 10 Lilleström
125 GP 19 64 Geir Holmberg Solör MCK Honda RS N 9 9 Heggedal
125 GP 20 133 Niko Mäkinen Team Suzuki Finland TMK Honda RS FIN 9 9 Turku
125 GP 21 11 Jussi Huuskonen JMU Honda RS FIN 8 8 Lievestuore
125 GP 22 88 Henning Flathaug Oslo MK Honda RS N 7 1 8 Oslo
125 GP 23 55 B Anna Carlsson Karlskoga MF Honda RS S 7 7 Kista
125 GP 24 10 Eetu Kauppila MoMK Honda RS FIN 7 7 Nokia
125 GP 25 93 Jerry Lindén Karlskoga MF Honda RS S 6 6 Lidköping
125 GP 26 15 B Thommy Sköld Crack Lack Racing Team Västra MK Honda RS S 6 6 Hässelby
125 GP 27 45 Ståle Sivertsen Kvalberg ACM Honda RS N 6 6 Mo I Rana
125 GP 28 69 Jarno Lehtiranta TMK Honda RS FIN 6 6 Masku
125 GP 29 54 B Filip Hellberg Crack Lack Racing Team Karlskoga MF Honda RS S 5 5 Älvsjö
125 GP 30 74 Iiro Siirilä IMK Honda RS FIN 5 5 Imatra
125 GP 31 78 Andreas Berntsson Kortedala MK Honda RS S 4 4 Göteborg
125 GP 32 34 B Henrik Öwre Solör MCK Honda RS N 4 4 Våler i Solör
125 GP 33 76 Hans Halinen Ssmk Honda RS FIN 4 4 Lahti
125 GP 34 30 B Linus Hellberg Karlskoga MF Honda RS S 3 3 Älvsjö
125 GP 35 17 Magnus Naess Honda RS N 3 3
125 GP 36 94 Mihhail Bystrov Esti Honda RS EST 3 3
125 GP 37 21 Samuli Sahala HamSMK Honda RS FIN 2 2 Hamina
125 GP 38 17 Torkel Börjesson Linköping MS Honda RS S 1 1 Linköping


----- Original Message -----
From: Tony Jacobsson
To: andersgull@glocalnet.net
Sent: Monday, June 18, 2007 3:59 PM
Subject: SO

Hej!

Här kommer startbekräftelsen för SO tävlingen i Finland.

Du som är serieanmäld kommer också inom de närmsta dagarna att få ett brev med SO biljetter enligt inbjudan Scandinavian Open.

Tony Jacobsson
KMF/SO



Hi

Enlc you’ll find the supplementary regulations for the Scandinavian Open race at Alastaro.

You who has entered the series will within the next few days receive an envelope with your Scandinavian Open entry tickets according to the Scandinavian Open invitation.

Tony Jacobsson
KMF/SO
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
"Serieanmäld är han men ej betald förklarade Mike"

Så här tycker jag: Om ni lyckats få ner serianmälan på ett undertecknat papper av något slag så har ni ju ingått avtalet, dvs serieanmälan. Då borde väl det dykt ner åtminståne ett mail och ett brev om att ni har en skuld till SO (som jag misstänker kvarstår). I så fall känns det väl solklart som att Mike får backa ett steg, och ni får batala lite ränta på skulden.

Eller hur står det i SO inbjudan? -Är det betalningen som är det enda som gäller för en anmälan? -Står det uttryckligen så är det surt att man inte kunde kommunicera detta bättre... surt.

Robban är värdig vinnare och skickar gratulationer från Lindome! Vi vill ju se han i MotoGP!!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åhhhh vad jag tycker dumsnålhet suger på skit! börja tjafsa om en 1000-lapp för att man vill slippa undan vad som är sagt. :tummenner
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Ett uruselt agerande med tanke på att Robert har stora möjligheter att dra storpublik till kommande arrangemang i framtiden.
Sen är det konstigt att Luff inte haft den kollen under säsongen om avgiften är betald eller inte det borde ha upptäckts innan första racet.

Att skicka ut inbjudan utan att ha den kollen är riktigt dåligt.

Hoppas det löser sig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Mike Luffs svar (han skickade mig svaret för han vet inte hur man gör på internet):
Tänk hur svårt allt är när det inte bli som man tänkte.Jag skulle vilja kunna vinner på V75 men betala efter dem första 4 lopp har gått,då ser man om har en chans lite bättre.Ännu bättre om nån betala ut lite utan att jag har betalt för kupongen - det är ju rena drömmen!! Tyvärr är detta the real world och det innebär att vill man har godis så betala man för dem,dessutom om man är ärlig och får godis man inte har betalt för så lämnar man dem tillbaka.Nej ,så gör man inte man KLAGA högt att ATG är skitstövlar !!
Fakta. Anders Gull skickat in en serie anmälan utan påskrift av förare i Jan - Utan serie avgift
I alla utskick om Scandinavian Open så står det klart och tydligt - endast serieanmälda som har betalt serieavgiften har rätt till series och tävlings priser.
Series anmälda har rätt till en lägre avgift per tävling (1500:) A. Gull har betalt 1700:_
Han har fått mail om PMet till tävlingar precis som alla andra anmälda till tävlingarna likaså biljetter och vara med i programmet om vi vet det innan vi gå i tryck - det är ingen konstigt med det!!
Han har fått ut prispengar i Våler eftersom jag trodde han hade gjort rätt för sig, det är riktigt och jag har inte krävt tillbaka pengar utan jag stod för min misstag.
Bakgrund:Scandinavian Open var och är en series av roadracing tävlingar som har målsättning att vara en stepping stone ut mot europa med lite bättre motstånd än på nationell nivå.
1998 fick SO statusen NM då våra nordiska kommitten ansåg att serien var berättigat till det
Så är fallit än idag och det innebär att serie vinnaren är nordisk mästare och får en medalj - han/hon har även då vunnit SO, MEN han/hon få ingen priser av nåt slag om dem inte har betalat för att vara med!Det är sol klart.
Om all placeringar är serie anmälda är den totala prispotten värd över 220000:-
Detta är ingen konstigt, i nästa års EM cup series kommer de som är serie anmälda och har betalt serie avgiften att få reseersättning och prispengar - inte annars
Att antyder att vi inte gör rätt för oss är löjligt - det har vi gjort i 12års tid.Dessutom frysa vi inte in utebliven pristagare utan vi delar ut dem äntligen i andra former eller som förstärkning i prispotten året därpå! Detta bli dem som är anmälda till festen varse om
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Mike Luffs svar (han skickade mig svaret för han vet inte hur man gör på internet):

Anders Gull skickat in en serie anmälan utan påskrift
...


I alla utskick om Scandinavian Open så står det klart och tydligt - endast serieanmälda som har betalt serieavgiften har rätt till series och tävlings priser.
Series anmälda har rätt till en lägre avgift per tävling (1500:) A. Gull har betalt 1700:_
[/QUOTE]

... Jag tror jag är beredd att förstå hur Mike Luff tänker... Ajaj, tänk vilken skillnad om ni hade fått på den där signaturskråkan på anmälan.:huvet ..

Ajaj... surt surt...

ps. Coolt att se äkta ML scripta på Sporthoj.. Valmers, släng dig i väggen :) ds
 
Last edited:

Patrese

Team Gull Racing
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Enskede
Hoj
YZ 125

... Jag tror jag är beredd att förstå hur Mike Luff tänker... Ajaj, tänk vilken skillnad om ni hade fått på den där signaturskråkan på anmälan.:huvet ..

Ajaj... surt surt...

ps. Coolt att se äkta ML scripta på Sporthoj.. Valmers, släng dig i väggen :) ds[/QUOTE]

Hej Jorpes,

Jag skickade in anmälan. Att signaturen inte var där var synkat med Tony. Det var OK att Robban skrev på vid första tävlingen.

MVH
Rikard Andersson
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
... Jag tror jag är beredd att förstå hur Mike Luff tänker... Ajaj, tänk vilken skillnad om ni hade fått på den där signaturskråkan på anmälan.:huvet ..

Ajaj... surt surt...

ps. Coolt att se äkta ML scripta på Sporthoj.. Valmers, släng dig i väggen :) ds

Hej Jorpes,

Jag skickade in anmälan. Att signaturen inte var där var synkat med Tony. Det var OK att Robban skrev på vid första tävlingen.

MVH
Rikard Andersson[/QUOTE]

Kan bara hoppas att det löser sig. Robban är ju den värdiga vinnaren!
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Ursäkt.

Det är absolut inte meningen att starta någon pajkastartråd.
Hoppades bara på att någon som åker från STHLM har lust att ta med SM priset hem och att våra racingvänner vet varför vi inte kommer, samt att den "rättmäktiga vinnaren" får det som utlovas. Därutöver är det mina högst personliga åsikter om hur saker sköts.
fast att jag inte skulle ha betalt innan jag såg hur det gick för Robban var ju ett roligt skämt :D Eller har jag missuppfattat??

"Jag skulle vilja kunna vinner på V75 men betala efter dem första 4 lopp har gått,då ser man om har en chans lite bättre.Ännu bättre om nån betala ut lite utan att jag har betalt för kupongen - det är ju rena drömmen!! "

Nu laddar vi för Valencia :tummenupp Enda banan Robban kört på tidigare utav dom som ingår i Redbull cupen :tungan

// Anders
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top