"sTf_paPs-Dragon Slayer, hyra hoj i USA"

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Det blir inget racetempo och jag har kört bil i LA (bland annat Mullholland drive) eftersom min äldsta son (rBy) bor där. Jag har varit i Asheville förut och trafiken är inte särskilt tät. Det funkar säkert. Risken är nog mest att man glömmer tiden och får brått till flyget :)

Min Zumo skapar tracks som enkelt kan importeras till datorn men problemet kan bli att jag inte kan visa dom eftersom min Mapsource är för Europa.

Jag tar med min ContourHD mycket minne och extra batteri samt en Olympus SP-800UZ. Har cig och USB kabel för båda. Tar bara med clampen och kamerafästet från min Magic arm. Laptopen har jag ju med i och med jobbet.



Sorry, blev inte Honda. Man kan faen inte åka omkring med packväskor på en RR hoj :D

Om du har en androidtelefon kan du ladda ner appen MyTracks (googles egna app) där du kan "spela in" din färdväg direkt i mobilen. Sen kan du enkelt skicka kartan till ditt googlekonto och dela kartlänken med andra =) Skitsmidigt. Finns säkert andra appar som gör samma sak och även för iPhone. Enda du behöver göra är att aktivera GPS och börja spela in!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Läckert Paps! Vill se filmen sedan! Blir aldrig mätt på att se filmsnuttar från den vägen. Man får väl helt enkelt försöka baxa sej över dit och testa någon gång.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Om du har en androidtelefon kan du ladda ner appen MyTracks (googles egna app) där du kan "spela in" din färdväg direkt i mobilen. Sen kan du enkelt skicka kartan till ditt googlekonto och dela kartlänken med andra =) Skitsmidigt. Finns säkert andra appar som gör samma sak och även för iPhone. Enda du behöver göra är att aktivera GPS och börja spela in!

Jag har precis köpt en Doro 345 och har inget google konto. När jag jobbar har jag inte tid med leksaker och när jag är ledig försöker jag hålla mig så offline som möjligt.

Man får mellan 5 och 10 st Doro för en smartphone och mina mobiler brukar sluta i någon oljehink, i sjön, under en hydrokoptermed eller liknande. För mig verkar det sinnessvagt att gå omkring med en ömtålig pryl för 3000-6000 i fickan

Tack för tipset i alla fall andra kan säker ha glädje av det.

Läckert Paps! Vill se filmen sedan! Blir aldrig mätt på att se filmsnuttar från den vägen. Man får väl helt enkelt försöka baxa sej över dit och testa någon gång.

Det festliga är att min biljett blev 2500:- billigare än för min kollega som inte stannar kvar och åker hoj.

Det är som jag alltid sagt. Att åka hoj är billigt man spar pengar.:tummenupp

Blue ridge park way ser minst lika rolig ut och är mycket längre.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jämrars, nu har jag upptäckt att det finns två vägar till "man måste köra"

Cherohala Skyway ligger nära the Dragon och The Devil's Staircase som också ska finnas i närheten.

So much roads and so little time !
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
vet inte om du läst nåt på http://www.tailofthedragon.com, annars gör det, mycket intressant om deals gap och the dragon.
Extra skoj är http://www.tailofthedragon.com/dragon_engineer.html där nån beräknat fram medelkurvan på the dragon. :näsblod

:D

"Stop by and see our new still located at our Tail of the Dragon Store at US 129 and Moonshiner 28.
Make plans to join the fun at

FONTANA VILLAGE'S SHINEFEST

2011 PARTY - August 19 & 20"

Kanske borde boka rum snarast :va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Då var man i USA. Varenda flight var för sent iväg och landade försent så vi missade vår flight från Atlanta till Asheville. Som tur var så fanns det en till som vi kom med. När vi kom fram hade alla hotell shuttlar och taxibilar åkt hem :gnissla men en dom ordnade fram en taxi på flygplatsen:tummenupp

Nu skall jag bara klara av jobbet under tre dar och sen hoppas jag på fint väder:yoparty
 

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
OH FY... Så avundsjuk man är.

Detta har varit drömresmålet de senaste 3 åren.
Jag och säkerligen många andra här väntar oss en saftig "review" av resan sen ( bilder och allt :) )


Ha det underbart!

och förresten.... "Ride The Dragon" ;) :yoparty :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
22 miles är 3,5 mil, inte 7,2 :)

Men jag tänker åka tor minst en gång :rolleyes::D


Himla synd :rolleyes: det verkar som om jobbet är klart redan vid lunch torsdag. Efter en 12 oz RibEye på Magnolia Grill& Steak så hyrde kollegan och jag en 4wd Suv för lite för-äventyr. Vi funderar på att kolla in Chimney Rock och sedan kanske testa lite vin på Biltmore Estate.

Ska dumpa kollegan på flygplatsen vid ca10:30 på Fredag och drar sen ner till Henderssonville för att byta till hoj. Det är ca 16 km så jag är där före 15 så jag hoppas jag kan få ut hojen lite tidigare.

Hittills har jag haft 28-30C och klar himmel, hoppas det håller i sig. Som det ser ut nu kan det kanske bli lite regn på fredag.

Jag har testat Min Zumo 550 med den inköpta US mappen och det funkar kanon.

Kamera och filmkamera är laddade.

Tyvärr suger WiFi så detta är gjort med 0,04 mb/s:gnissla
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kämpar på med mina 0,05mb/s, nu med några första bilder. Det blev en hel del film men det är inte ens att tänka på:mad:

Jobbet klart.
Jobb.JPG:banana


The kewk of North Carolina (Chimney Rock):D
KewkOfAshev.jpg


On the tip of it :rolleyes:
OnTheTipp.jpg


Hyfsad utsikt:tummenupp
Nice.jpg


Naturlig källa (Hickory fall)
HickoryWaterFall.jpg


Så här kunde man bo, dessutom med en ruggigt krokig väg att åka hoj på alldeles utanför dörren.:Bugar
NiceLiving.jpg


Busted, det är till att vara envis/uthållig. :tummenupp
Busted.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Så blev det dax. Kollegan dumpad på flygplatsen, 0820.:tummenupp
HereWeGo.jpg

Vid hyrfirman
CarolinaMCRentals.jpg

Har tyvärr inte öppnat ännu så jag gick över till en mack
BigBeers.jpg

och preppade lite:D
Prept.JPG

Sol och ca 28C

Hoppas jag kan få loss hojen liite tidigare.:rolleyes:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Då är jag packad och klar. Mycket trevlig kille som fixade med hojen:tummenupp
ReadyToGo.jpg

Orchid Sky Top
orst_1.jpg

orst_2.jpg

Börjar Bra :yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Deal's Gap ligger högt uppe i bergen nära gränsen till Tenesse. Ingen mobiltelefon och inget internet. Sov Fredag till Lördag där. Nu är jag i Robbinsville och har grejat ett rum Lördag till söndag.

Blue Ridge Park way är hur grym som helst. Mil efter mil med fantastik utsikt och härliga kurvor. Högsta punkten ligger på 2000+ m.
BlueRidgeParkWay.jpg

MotDraken1.JPG

MotDraken2.jpg

MotDraken3.jpg

Framme vid Deal's Gap.:tummenupp
FrammeDealsGap.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Lördag morgon, tidigt 0720
Tidigt.jpg

Mycke Harley :rolleyes:

Den här var rätt cool
Cool.jpg

Färg är uppenbarligen överskattat.
Overskattat.jpg

Tydligen en trend att inte lacka. Det fanns många olackade.

RaceTeamen har anlänt.
RaceCart.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Enter the Dragon:yoparty

Men först en eftertanke, The Tree of Shame (and o lot of pain)
TreeOfShame.jpg

En liten paus på högsta punkten
paPs_Paus.jpg

Sen lärde jag mig att kolla i backspeglarna istället för att försjunka i den fantastiska naturen. sTf_paPs BUSTED!:huvet :rodnar @ Tabcat bridge

Hade tydligen kört 70+ på 40 sträcka :ajjabajja. Dessutom måste man tydligen ha Amerikanskt körkort i Tennesse.:rolleyes: så i princip hade jag kört utan körkort = Jail.

Den mycket strikte men trevlige polismannen kollade MC pappren, Körkort och Pass. upptäckte att jag var från Sverige och hade haft MC-kort från 740805 för alla typer av MC. Tack Vägverket för baksidan av körkortet.

Efter att ha upplyst mig om att jag ju inte kunde veta Tennesses trafiklagar avslutade han med. Drive carefully and Have a nice day. Det blev ett foto också.:D:tummenupp
Busted.jpg

Tillbaka vid Deal's Gap som en "Dragon Slayer" :hihi
sTf_paPs1.jpg

Där hade race teamen lastat av.
RaceTeam.jpg

Det är tydligen helt OK att köra med race preppade banhojar för det fanns det många som gjorde trots polis.

Alla riktiga raceåkare på The Dragon har full skyddsutrustning, så nu vet ni det. Posers (sTf_paPs :rolleyes:) kör med brottarlinne och surftrunks eller möjligen jeans och chaps:rofl. Alla har DOT godkänd hjälm och det är det första som kollas av sheriffen :rolleyes:
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Efter ett stort antal vändor på The Dragon med dryck pauser, 30C sol, så bar det av mot Cherohala Sky Way. Jag tog The Dragon norrut :rolleyes:

Hamnade riktigt högt upp:tummenupp
Vy.jpg

En pause i Cherokee teritory för att svalka fötterna.
paPsPlaskar.jpg

Pit stop för att tanka hojen och mig själv
PitStop.jpg

Landade till slut i Robbinsville och tog ett rum på SanRan Motel. Så här bor man för $60 + $7 för internet. Man är tillbaka till civilisationen:tummenupp
SanRan.JPG
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top