Steve Jobs död

Jag kan inte se någon person förutom Steve Jobs "nemesis", Bill Gates, som varit så synonym med sitt företag.

Oavsett eventuella åsikter angående företaget Apple, är 56 år åt helvete för tidigt att ta ned skylten. Jobs har även bevisat att alla pengar i världen inte kan bota sjukdomar av tillräckligt allvarlig art.

Fast han transplanterade väl både njurar och lever, lever får knappast en fattig.

Fast han transplanterade väl både njurar och lever, lever får knappast en fattig.

Jo men man får vänta på den. Och helst av allt vill dem nog inte transplantera.
Inte jätteinsatt i sådant. Men när de gäller tex njurar så är chansen rätt liten att de lirar med resten av kroppen.

Jo men man får vänta på den. Och helst av allt vill dem nog inte transplantera.
Inte jätteinsatt i sådant. Men när de gäller tex njurar så är chansen rätt liten att de lirar med resten av kroppen.

Det jag menar, en njure kan man skänka, för man har 2.

En leversjukdom brukar betyda döden då det krävs ett lik för att få en.

synd att en stor man ska gå bort så tidigt! Hoppas att Apple fortsätter i samma stil och till slut kommer att erövra företags och industri-marknaden så man slipper köra tunga applikationer i strulig Windowsmiljö i framtiden!

synd att en stor man ska gå bort så tidigt! Hoppas att Apple fortsätter i samma stil och till slut kommer att erövra företags och industri-marknaden så man slipper köra tunga applikationer i strulig Windowsmiljö i framtiden!

Apple har alltid varit känt för tungt men smidigt.. men..

Tror Apple fortsätter i samma fotspår, dock har hipp-trenden redan brytits, nu kommer man skylla på att Jobs är död, men företaget kommer alltid vara en minoritet och det är också deras moderna affärsidé, dom har aldrig velat ha 90% som microsoft.

Börsen kommer dyka på 2års sikt (min egen superduperanalys) vi får se om jag har rätt.

Eftersom han är död, så vidhåller jag min ståndpunkt. Eller för att använda din genomsnittliga SH-retorik: Menar du att han lever?

Jag menar att han hade varit dör för flera år sen (2006 när han bytte lever?) om han inte hade varit tät som ett troll.

Och hur många Iphones hade funnits då?
Kom väl 2007 om jag inte minns fel.

Han har väl förberett sin död i flera år genom att starta en utbildning för medarbetarna så att de lärt sig tänka som han.
En hjälte saknas.

Jag menar att han hade varit dör för flera år sen (2006 när han bytte lever?) om han inte hade varit tät som ett troll.

Och hur många Iphones hade funnits då?
Kom väl 2007 om jag inte minns fel.

Så du menar att det är stor skillnad på att dö av cancer när man är 56 jämfört med att dö av cancer när man är 50?

Sluta klyva hår nu.

En hjälte saknas.

Som en total motståndare till Mac sen 1990 (när jag skaffa första PCn) så håller jag med.

Det var en charm mellan Mac-PC som försvinner nu.

Har aldrig idoldyrkat Gates och aldrig målat upp Jobs som fan. :)

Apple har alltid varit känt för tungt men smidigt.. men..

Tror Apple fortsätter i samma fotspår, dock har hipp-trenden redan brytits, nu kommer man skylla på att Jobs är död, men företaget kommer alltid vara en minoritet och det är också deras moderna affärsidé, dom har aldrig velat ha 90% som microsoft.

Börsen kommer dyka på 2års sikt (min egen superduperanalys) vi får se om jag har rätt.

Förstår inte riktigt vad du menar med "tungt men smidigt" ?

Det jag menar är att jag på jobbet kör mätsystem i windowsmiljö (matlab osv.) och är ganska less på allt strul med dom burkarna jämfört med min egen macbook!

Förstår inte riktigt vad du menar med "tungt men smidigt" ?

Det jag menar är att jag på jobbet kör mätsystem i windowsmiljö (matlab osv.) och är ganska less på allt strul med dom burkarna jämfört med min egen macbook!

Det jag menar är att mac/apple alltid fungerat smidigare/problemfriare än PC, men krävt mer prestanda.

Påminner lite om folk som köper en macbook för 15000kr och jämför med sin SIBA laptop för 5000kr.

Det jag menar är att mac/apple alltid fungerat smidigare/problemfriare än PC, men krävt mer prestanda.

Påminner lite om folk som köper en macbook för 15000kr och jämför med sin SIBA laptop för 5000kr.

Är ingen expert på datorer men jag har uppfattat det motsatta!? Många klagar på att Apples maskiner har dålig prestanda men ändå är dyra, vilket även stämmer in på den Macbook jag har och övriga PC maskiner jag använder i andra sammanhang. Macen funkar bättre trots sämre prestanda och detta beror på ett bättre operativsystem enligt min mening. Har jag fel?

332532_700b.jpg

Last edited:
Är ingen expert på datorer men jag har uppfattat det motsatta!? Många klagar på att Apples maskiner har dålig prestanda men ändå är dyra, vilket även stämmer in på den Macbook jag har och övriga PC maskiner jag använder i andra sammanhang. Macen funkar bättre trots sämre prestanda och detta beror på ett bättre operativsystem enligt min mening. Har jag fel?

Tittar vi historiskt så var mac först med 32bitars, 64bitar, krävde mest minne etc.

Nu kör dom ju Unix och är i vissa applicationer är tex Adobesviten snabbare, men det handlar nog mer om nära sammarbete med Adobe liksom nvidia.

Men nu är dom ju osams med Adobe över Iphones vägran att stödja flash så det är inte omöjligt att PC är snabbare snart, samt att dom har stämt arslet av Samsumg som tillverkar Iphone 4 & 4s så deras 5a kommer bli sen och i okänd kvalitet (troligen tillverkad i Taiwan).

:)

Last edited:
Tittar vi historiskt så var mac först med 32bitars, 64bitar, krävde mest minne etc.

Nu kör dom ju Unix och är i vissa applicationer tex Adobesviten snabbare, men det handlar nog mer om nära sammarbete med Adobe liksom nvidia.

Men nu är dom ju osams med Adobe över Iphones vägran att stödja flash så det är inte omöjligt att PC är snabbare snart, samt att dom har stämt arslet av Samsumg som tillverkar Iphone 4 & 4s så deras 5a kommer bli sen och i okänd kvalitet (troligen tillverkad i Taiwan).

:)

Är inte nåt stort fan av Iphone och Ipadprylarna tack vare I-tunes osv. Men jag gillar det Unixbaserade operativet och har svårt att förstå varför de flesta tillverkare av applikationer för professionellt bruk väljer att enbart ge ut dessa för Windows då det operativets instabilitet innebär en massa irritation för användarna!

Men jag gillar det Unixbaserade operativet och har svårt att förstå varför de flesta tillverkare av applikationer för professionellt bruk väljer att enbart ge ut dessa för Windows då det operativets instabilitet innebär en massa irritation för användarna!

Det där tycker jag man hör ofta. När är egentligen Windows så ostabilt? För mig kraschar det då aldrig.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa