Stephen King : hojen lagar sig själv över natten?

kågewatt

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2014
Hoj
bandit 1200-01
Åkte 50 mil i regnet till Östersund där jag campade.hojen gick hur bra som helst. Då jag startade dan därpå så gick hojen ryckigt på låga varv, bluddrade, tjyvstannade , men gick bra då man axade och över 4000 varv. Körde så i 70 mil. Tänkte ta kontakt med en mcfirma här i Lidköping men då jag skulle åka dit så gick hojen hur bra som helst......visst de är bra, men jag ska vidare till hojrock och sedan till Helsingborg. ....vad skulle ni göra? Åka förbi en firma ( Dom är säkert djävligt upptagna) eller hoppas att den har lagat sig klart. Jag har knappt nå verktyg och inga vänner!

Det kan väl knappast ha åkt ut nåt skit ur nåt munstycke medans hojen stod still. Det är väl nåt elektriskt jävelskap.....har ni tips vad jag kan kolla upp med en polygrip och en haj?

Tycker att den borde torkat under dom 70 mil som jag körde i torrt......men va fan jag håller tummarna och fortsätter! Jag får väl ge dom avgasknallar under kortegen på hojrock ( om jag inte är för bakis)

Garanterat fått fukt i någon kontakt eller liknande som nu har torkat upp efter att du har kört med den.
Om jag vore dig så skulle jag åka vidare, återkommer problemet nästa gång det är blött så skulle jag ta isär kontakter blåsa torrt och ha i lite fett i dom. Sen skulle jag kolla så tändksblar osv är hela o fina.

Sånt där händer. Det är bara att tuta och köra. ABS-varningslampan på min bil har lyst i några månader. "Fine.", har jag tänkt, "Jag får fixa det till hösten när hojsäsongen är över och jag inte behöver pengarna till det." Lustigt nog upplever jag att bilen bromsade bättre när ABS-varningslampan lyste. Igår fyllde jag på spolarvätska i bilen för den började sina. När jag sedan startade bilen slocknade ABS-lampan. Inte visste jag att ABS:en drivs av spolarvätska...

Din hoj har torkat upp. :) Till slut.
För min del var det mer drastiskt.
Efter totalt 24 timmar i regn (därav parkerad 16 timmar) startade den inte på morgonen. :huvet
Efter 1/2 dag och en natt under kapell med sol på morgonen och nyladdat batteri så var allt bra igen. :)

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck