Stepdown converter

• Thread starter Thread starter Lg
  • Start date Start date

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Hej alla,gumman från staterna har kommit hit och vi har ett litet problem med hennes elprylar,tex laptop osv,vad jag behöver är en konverterare från 220v till 110v för alla grejer utom laptopen som bara behöver en ny transformator samt kabel.
Är det nån som har koll på var dessa går att hitta till vettiga pengar? Hittade en på PSX CARE men de vågade inte garantera att den funkade till annat än att driva spelkonsoler och dylikt från usa. :confused:

Laptopen borde du kunna driva med en "svensk laddare" Kanske kan var ide att kolla upp vad den vill ha för kontakt och spänning, borde inte vara ett jätteproblem att plocka fram en laddare som funkar till den.
Vad det gäller nertransformeringen av spänning till div grejer så kolla vilken effekt ni behöver koppla till den.
Är det bara ngn enstaka pryl så kanske ni klarar er med en ganska liten och då sjunker ju priset...
//Tobbe

Brorsan hade samma problem med sin tjej... hon hade en massa prylar från usa... till slut köpte dom en stor och dyr trafo på elfa.. Funkade men den brummade som fan. Den stationära datorn funkade bra tills hon glömde att koppla in trafon... POFF! :brinnerup

Josafan skrev:
Brorsan hade samma problem med sin tjej... hon hade en massa prylar från usa... till slut köpte dom en stor och dyr trafo på elfa.. Funkade men den brummade som fan. Den stationära datorn funkade bra tills hon glömde att koppla in trafon... POFF! :brinnerup

bara problem med dom där tjejerna..

Man bör nog kolla igenom vilka apparater som inte är ekonomiskt försvarbara att konvertera, tex en stationär PC byter man nätdel på för ett par hundra, ännu billigare om man hittar ngt beggat.
Smidigt med fetetrafon är det bara tills den dagen då man likt Josafans svägerska glömmer sig och kopplar skiten mot 230....
Vad och hur mkt prylar handlar det om egentligen?
//Tobbe

Byt till en tjej som går på sex o hushållsarbete, mycke billigare.

Lg skrev:
Hej alla,gumman från staterna har kommit hit och vi har ett litet problem med hennes elprylar,tex laptop osv,vad jag behöver är en konverterare från 220v till 110v för alla grejer utom laptopen som bara behöver en ny transformator samt kabel.
Är det nån som har koll på var dessa går att hitta till vettiga pengar? Hittade en på PSX CARE men de vågade inte garantera att den funkade till annat än att driva spelkonsoler och dylikt från usa. :confused:

Det handlar igentligen bara om en laptop,men jag har hittat en konverterare på www.kjelloco.se
för 200:-,men laptopen funkar mellan 110-230v så de är nog inga problem,igentligen räcker det med att ha en "flyttbar" konverterare för typ laddare osv.

Lg skrev:
Det handlar igentligen bara om en laptop,men jag har hittat en konverterare på www.kjelloco.se
för 200:-,men laptopen funkar mellan 110-230v så de är nog inga problem,igentligen räcker det med att ha en "flyttbar" konverterare för typ laddare osv.
Men är du säker på att det inte bara räcker med en "reseadapter" till laptopen då?
tex rakapparater har ju den fina funktionen att den går att mata med både 110 och 230volt.
Allt transformatortjafs man slipper är bara skönt.
Står det 110/230volt på den så borde den funka, frekvensen bör inte heller ställa till med ngt bekymmer.
När man tänker efter lite så skulle jag inte bli förvånad om en laptop funkar direkt med en "reseadapter" just pga att resande tjänstemän och dylikt gärna flänger runt med sina datorer.
Kolla upp det, då kan det tom räcka med 22:50:- för en ny stickpropp bara.
//Tobbe

Tobbefliking kan ha en poäng, min Ipod t.ex. funkar både på 110v och 230v... Bara den där fula stickproppsändraren man behöver. :)

Men för tusan kolla så att det verkligen funkar innan du kopplar!! :)
Annars kan det hända att det :brinnerup
Lycka till :tummenupp
//Tobbe

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back