Stenungsundstråden

mjakobs

KRASCHSIDERS:-)
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Ödsmål
Hoj
GSXR 1000 rr-k3
FAN.. FAN.. FAN.. FAN

Jag har inte några ord som hjälper i detta läge :( :4skrika
Jag kan inte riktigt fatta vad som har hänt en av våra bästa vänner
i våran lilla grupp (outsiders) snyft, snyft !!!!. :( :(
Förlåt att jag inte kunde närvara fysiskt vid samlingen för att hedra dig idag BROMS, men e me dig i mina tankar hela tiden.
Fan, Fan BROMS, snyft, snyft ............BROMS du hör hemma här nere :angel
Du lämnar ett stort tomrum som ingen annan på hela vår jord kan fylla.
Tack för den fina samlingen vi fick på torsdags morgonen på bilia,
då vi alla i outsiders samlades å fick det tragiska beskedet på plats av dom mycket starka människorna som redan visste. TACK..TACK FÖR ATT NI GJORDE DET SÅ BRA FÖR OSS ÖVRIGA... MÅNGA KRAMAR TILL BÅDE TJEJER Å KILLARNA SOM ORKADE TILL DETTA.....
TACKAR ALLA VI SOM ÅKTE NER TILL OLYCKSPLATSEN FÖR ATT VISA VÅR SORG.. SNYFT.. SNYFT
Tänker många tankar på hans familj å närmaste.
En liten bild från midsommar som vi firade ihop iår. det blev inte riktigt som vi hade tänkt för kvällen, men det blev bra ändå. gråt.....
plus en bild som han älskade själv att vara i.......
 

Bifogat

  • 2006 0031.JPG
    2006 0031.JPG
    98.2 KB · Visningar: 104
  • Gelleråsen0009.JPG
    Gelleråsen0009.JPG
    62 KB · Visningar: 100
Last edited:

cecilia-cicci

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Lerum-Tollered
Hoj
På gång...
V.i.f

Som så många andra här har skrivit... Det finns inga ord...

Det är så fruktansvärt hemskt det som hänt, att en sån underbar människa rycks i från oss... Det är så jäkla orättvist, helt ofattbart!!

Jag hann träffa Rickard "Broms" Bengtsson ett par gånger. Han var en jätte trevlig o mysig grabb i sina bästa år! Alltid lika go o glad! Han var omtyckt av alla!!

Det kan bara finnas ett enda skäl till varför, de där "uppe" behövde ha en underbar, trevlig, glad, rolig, hjälpsam och omtänksam Rickard mer än vi - de hade det så tråkigt...

Jag tänker på er, familj, vänner och andra anhöriga som har en jätte jobbig tid just nu. Vet att inga ord eller tankar i världen kan dämpa den smärta och förlust Ni nu känner! kämpa på och finns till hand för varandra! Tag en dag i taget...

Och till dig Rickard, jag hoppas att du har det riktigt bra där "uppe" tänker på dig! Det som tröstade mig lite i all denna bedrövelse var att du in i det sista fick göra det som du gillade mest av allt - nämligen att köra motorcykel! Massa kramar till dig!

Hoppas vi ses någon gång igen...
Cecilia, Lerum :angel
 

Huschpuppy

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Sthlm/Frilansar
Hoj
flygande vante bakpå
hej, Fredrik och alla andra... Förstår att du/ni klia er i hövvet. Det gjorde jag med innan jag fick ett psykbryt. Efter att jag suttit på tråden hela natten och rotat i botten av mitt hjärta och tillägnat Richard, kl hade hunnit springa iväg till halv sextiden på morgonen, och när jag skulle klicka på "skicka" rasa hela nätet samman och allt försvann...
fick höra av Gunde att jag hade skickat ett mongomeddelande på tråden.. fattar inget. Allt jag skrivit blev bara ett konstigt meddelande..
Att jag heter Maria tror jag inte nån blir klarare av om vem jag e`, så därför tillägger jag (Bodholms X). Kram
 

M.LEA

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Stora Höga
Hoj
Ingen för tillfälet
Fick höra detta hemska igår när jag kom från Spanien.
Har inte åkt någon hoj med Rikard men gått i samma tillval på högstadiet och lirat hockey tillsammans i ungdomens dagar.

Vila i frid!!

//Martin
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Huschpuppy skrev:
2328333 hej, Fredrik och alla andra... Förstår att du/ni klia er i hövvet. Det gjorde jag med innan jag fick ett psykbryt. Efter att jag suttit på tråden hela natten och rotat i botten av mitt hjärta och tillägnat Richard, kl hade hunnit springa iväg till halv sextiden på morgonen, och när jag skulle klicka på "skicka" rasa hela nätet samman och allt försvann...
fick höra av Gunde att jag hade skickat ett mongomeddelande på tråden.. fattar inget. Allt jag skrivit blev bara ett konstigt meddelande..
Att jag heter Maria tror jag inte nån blir klarare av om vem jag e`, så därför tillägger jag (Bodholms X). Kram
Jag hänger me när du skriver Maria, fast jag visste inte att du bodde i 08 nu, hoppas de inte har drababt dig för hårt.
kramar / Fredrik
 

Huschpuppy

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Sthlm/Frilansar
Hoj
flygande vante bakpå
..minns alla maidenkonserter:yoparty
..den gången din dator aldrig mer blev vad den en gång varit:argpådato
..alla kvällar på gamla boris, ibland var dom roliga:banana
..ibland tråkiga:huvet

..impulsresan till Flensburg, en allt för lång resa i en kanske inte allt för komfortabel bil "pets", du, jag och Jonas.
..dom gångerna du var trött på mig:fatta! ..å jag på dig:7peta .
..när vi var ute och åkte och Du och PG la en lakrits.. Jonas frågade om vi oxå skulle lägga en..Jag skrek mig blå NEEEEJ!!! ..Jonas tyckte skrek OKEEEEJ!!!:3freak :mad: :4skrika :fatta!...stackars Jonas:näsblod
..alla turer, mässor, finaler på mantorp och fikat i gustavsberg.
allt trassel med haschibaschin, röda faran..inte minst när ni skulle köpa den och inte fick ut några pengar..om jag inte minns helt fel så satt jag i baksätet på bmw:n och skratta lite..
..jag är oerhört tacksam att jag fick vara en del av ditt liv, om så en liten.
Detta är minnen som värmer när jag är ledsen, minnen som jag kommer att bära med mig tills vi:pannkyss ses igen.


Himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns
när broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigat blå

När vi växte opp
lekte livet vi var evighetens hopp
Det var helt självklart att vår framtid skulle bli
oförbrukat fri
Sommrar svepte fram
Jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade och gräset växte grönt
Hela livet var så skönt

Himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigt blå.
...Dina ögon kommer alltid le mot mig, kan det begäras mer av mig.

/T.Gärdestad


Många tankar till Ulla och Mats.
 

Danne69

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Tjörn
Hoj
XR 650R+954RR-03
Fan vet inte va jag skall skriva står helt still i skallen fick veta detta för 1 timme sen.
kände bara richard ytligt men de räckte för att veta att han va bland den snällaste personen jag träffat mina tankar går till hans familj och alla hans vänner
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Väldigt fint skrivet Maria!
Huschpuppy skrev:
2331165 ..minns alla maidenkonserter:yoparty
..den gången din dator aldrig mer blev vad den en gång varit:argpådato
..alla kvällar på gamla boris, ibland var dom roliga:banana
..ibland tråkiga:huvet

..impulsresan till Flensburg, en allt för lång resa i en kanske inte allt för komfortabel bil "pets", du, jag och Jonas.
..dom gångerna du var trött på mig:fatta! ..å jag på dig:7peta .
..när vi var ute och åkte och Du och PG la en lakrits.. Jonas frågade om vi oxå skulle lägga en..Jag skrek mig blå NEEEEJ!!! ..Jonas tyckte skrek OKEEEEJ!!!:3freak :mad: :4skrika :fatta!...stackars Jonas:näsblod
..alla turer, mässor, finaler på mantorp och fikat i gustavsberg.
allt trassel med haschibaschin, röda faran..inte minst när ni skulle köpa den och inte fick ut några pengar..om jag inte minns helt fel så satt jag i baksätet på bmw:n och skratta lite..
..jag är oerhört tacksam att jag fick vara en del av ditt liv, om så en liten.
Detta är minnen som värmer när jag är ledsen, minnen som jag kommer att bära med mig tills vi:pannkyss ses igen.


Många tankar till Ulla och Mats.
[/I][/COLOR]
 

flipstick

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Dinli 450 -06
fyfan... tårarna bara rinner.. kännde inte ens rickard personligen..bara kompis kompis.. att han fick gå bort när han gjorde det han älskade mest är väl den ända lilla lilla lilla ljuspunkten i allt.. fyfan..

tankarna går till hans familj o nära o kära...
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Bilia 14:00 idag!
De (ev. martin:fyllisar å Rickard) som inte hinner tills dess får vi hämta upp lite senare :tummenupp
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Finns det något bra/lämpligt ställe att träna bakhjulsåkning på i närheten av St-sund?
:)
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
FUBAR skrev:
2338211 Finns det något bra/lämpligt ställe att träna bakhjulsåkning på i närheten av St-sund?
:)

Kanske på munkeröds industriområde, vid bilprovningen...
Inte så många som bor där
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
abbanovitch skrev:
2338219 Kanske på munkeröds industriområde, vid bilprovningen...
Inte så många som bor där
Tja det skulle nog funka, synd bara att det ligger så nära vägen, folk lär ju garva åt mina harskutt :D

Fler tips mottages gärna, helst där det inte finns massa stolpar och skyltar som gör ont att trilla in i.
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
FUBAR skrev:
2338766 Tja det skulle nog funka, synd bara att det ligger så nära vägen, folk lär ju garva åt mina harskutt :D

Fler tips mottages gärna, helst där det inte finns massa stolpar och skyltar som gör ont att trilla in i.


du får väll ta å åka med nån gång så kan vi visa massa bra ställen.... :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top