Stenungsundstråden

Ni som åker motard, är det nån som kör med riktiga däck på nu till hösten? Skulle behöva lite info om var man kan puttra runt i skogarna när man inte vill åka till crossbanan. Har blivit med crosscykel så här över vintern nämligen....

Motard kör man på asfalt med riktiga däck (bara kolla vad hojdäck har till din):tummenupp
Å ev nån avsikare på grus:tummenupp
Motard harvar man inte runt i skogen med väl:confused:
har du Cross så är det ju crossbanan som gäller lr Endurospåret kanske:yoparty

Var ute i 2 timmar å lekte på 2 hjul idag. Resulterade i inte mindre än 4 vurpor...var... :D

En polare SMSade igår(julafton) efter han mött en kille i skinnställ på sporthoj i mycket hög hastighet. +1 var temperaturen.
Jag tycker det är halt ute på sporthoj när det är sommar. :P

Förresten, jag köpte en ZX-10R -05 i tisdags. Det blev alltså en 3:e ZX-10R iår. :)
I annonsen stod det att det var "snabbgas". Vad innebär det? Jag kan ju gissa på att det är att man inte behöver vrida handtaget lika långt. Frågan är vad som är ändrat och hur det är att köra en sån hoj?
Jag tycker ZX-10R -04/05 är nervösa tillräckligt original... :va

I annonsen stod det att det var "snabbgas". Vad innebär det? Jag kan ju gissa på att det är att man inte behöver vrida handtaget lika långt. Frågan är vad som är ändrat och hur det är att köra en sån hoj?
Jag tycker ZX-10R -04/05 är nervösa tillräckligt original... :va
Precis som du tror så är rörelsen i handtaget kortare från avslag till fullt påslag :tummenupp

Precis som du tror så är rörelsen i handtaget kortare från avslag till fullt påslag :tummenupp

Hur får man det tillbaka till original då? Jag kan väl testa att köra med snabbgas men jag gissar på att min förarkunskap inte räcker till att bemästra ännu snabbare gas. :död

Hur får man det tillbaka till original då? Jag kan väl testa att köra med snabbgas men jag gissar på att min förarkunskap inte räcker till att bemästra ännu snabbare gas. :död

Det är sjålva rullen vid gashandtaget som byts, alltså sätta tillbaks original. Det gör ingalunda att hojen är snabbare på nåt sätt :tummenupp Men visst blir det lättare att göra bort sig om man inte har bra gaskontroll :gnissla

• Gilla
Reaktioner: tcg
Hej på er

Hej christer heter jag kommer från tjörn kul med en tråd ifrån dessa trakter. Kör en del i stenungsund svenshögen bakamo lilla edet osv så det finns fina vägar. Hör av er om ni skall utigenom till tjörn kanske ett litet stopp och fika. MVH Christer

Då var premiärturen gjord - underbart :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Några av oss brukar frekvent skriva ut när vi ska ut och åka, men mycket fika blir det inte på våra turer :Bugar

Härlig tur igår, och idag igen :tummenupp

Grejen med denna tråden är att man ska skriva här innan man åker... :7peta
Jag tror inte jag hänger med i ert tempo ändå men jag har bokat SMC kurs 2:Maj, kanske lär mig något? :va ... :D

Grejen med denna tråden är att man ska skriva här innan man åker... :7peta
Jag tror inte jag hänger med i ert tempo ändå men jag har bokat SMC kurs 2:Maj, kanske lär mig något? :va ... :D
Kolla 4 inlägg ner :krama Inget högt tempo med motarderna :tungan men det får du aldrig veta om du inte hänger på :tummenupp

Kolla 4 inlägg ner :krama Inget högt tempo med motarderna :tungan men det får du aldrig veta om du inte hänger på :tummenupp

Efter kraschen på Kinnekulle förra sommaren så släppte aldrig rädslan.
Hade lite smått hoppats att jag skulle vara samma galning som innan nu efter vintern men det hänger i. :brinnerup
Det som gjorde att jag ändå hängde på er någorlunda var ju mitt trogna hat till blodet i mina egna ådror som en polare brukar säga. :D
Hoppas SMC kursen gör att det släpper lite och att jag får tillbaka hatet. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT